جاسوسی آمریکا از روسیه، چین و ایران از طریق افغانستان!

باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه اینترنتی مؤسسه ران پل نوشت: مردم افغانستان نگران جوخه‌های مرگ تحت حمایت سازمان سیای آمریکا هستند، زیرا این گروه‌های بسیار خشن که کشتار غیرنظامیان به دست آنها، یادآور خشونت و بی‌رحمی گروه (وهابی صهیونیستی) داعش است، قادرند درخواست حمله هوایی از نیرو‌های خارجی مستقر در خاک افغانستان کنند.

در بسیاری از موارد که این جوخه‌های مرگ، به بهانه تعقیب نیرو‌های طالبان، به خانه‌های غیرنظامیان افغان ریخته و آنان را قتل عام کرده‌اند، وقتی متعاقباً سایر مردم به محل جنایت آمده‌اند تا ببینند چه اتفاقی افتاده است، خودشان قربانی حملات هوایی شده‌اند که با فاصله زمانی کمی از حمله این جوخه‌های مرگ صورت گرفته است.

البته اکثر گروه‌های تهاجمی در افغانستان که با طالبان و سایر گروه‌های تروریستی مقابله می‌کنند، از سال 2012 به این طرف، تحت نظارت و کنترل سازمان اطلاعات افغانستان قرار گرفته‌اند. با این حال، دو گروه بسیار بی رحم از آنان هنوز هم تحت حمایت سازمان سیای آمریکا و با مصونیت کامل در برابر قانون، عمل می‌کنند. هیچ گزارش شفافی از عملیات این دو گروه ارائه نمی‌شود و مردم افغانستان می‌گویند اعضای این دو گروه تاکنون شمار بسیار زیادی از غیرنظامیان افغان را با کمال خونسردی به قتل رسانده‌اند.

یکی از این دو گروه که با نام «02» شناخته می‌شود، در استان ننگرهار افغانستان فعال است و حدود 1000 جنگجو دارد. گروه دیگری نیز در استان خوست افغانستان، تحت کنترل سازمان سیا، فعالیت می‌کند که نام آن فاش نشده است و اطلاعات کمتری درباره آن در دست است. گفته می‌شود گروه جنگجویان تحت حمایت سیا در استان خوست 3000 الی 10000 عضو دارد.

مقامات سابق افغانستان می‌گویند اعضای هر دو گروه یاد شده متهم به ارتکاب جنایات جنگی و جنایات ضد بشری هستند، اما هیچکس آنان را محاکمه نمی‌کند. ریش سفیدان استان ننگرهار اعلام کردند جنگجویان گروه «02» در ماه اوتِ سال گذشته میلادی 100 شهروند غیرنظامی افغان را کشتند. همان ریش سفیدان همچنین اعلام کردند گروه «02» در دو ماه متوالیِ سپتامبر و اکتبرِ همان سال، 260 غیرنظامی افغان را در مجموع به قتل رساندند.

مؤسسه ران پل که نهادی ضد جنگ و طرفدار صلح و همچنین خواستار بازگرداندن نیرو‌های آمریکاییِ مستقر در کشور‌های مختلف جهان به خانه است، در این گزارش افزود: آمریکا همواره مدعی است که تلاش دارد کشور افغانستان را برای ملتِ آن بازسازی کند، ولی بازسازی یک کشور با بمباران غیرنظامیانِ آن و استفاده از جوخه‌های مرگ علیه شهروندان معمولی، واقعاً روشی عجیب است که سازمان سیا در پیش گرفته است. آمریکا ادعا می‌کند تلاش دارد دموکراسی را در افغانستان ترویج کند، ولی عملکرد این جوخه‌های مرگ، اصلاً وجهه خوبی در اذهان مردم افغانستان درباره آمریکا باقی نگذاشته است.

بسیاری از شهروندان افغان بار‌ها از مقامات آمریکایی شنیده‌اند که می‌خواهند نیرو‌های آمریکایی را از خاک افغانستان خارج کنند، ولی از آنجائیکه آنها به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند، به آمریکا بسیار بدگمان شده اند و حدس می‌زنند که آمریکا صرفاً تلاش دارد با بهانه‌های مختلف، عملیات اشغالگری خود را در افغانستان هرچه طولانی‌تر کند تا بتواند- ضمن نگه داشتن نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود در خاک افغانستان- از کشور‌های روسیه، چین و ایران جاسوسی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان