کند شدن فعالیت‌های اقتصادی آمریکا ارزش دلار را کم کرد

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: رشد بخش خرده فروشی آمریکا در پایان سال 2018 به میزان 1.2 درصد کاهش داشته است که بزرگ‌ترین کاهش از سال 2009 محسوب می‌شود. این کاهش که نشان دهنده کاهش مخارج خانوار است می‌تواند یکی از علائم هشداردهنده احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دنیل کاتزیو، مدیر معاملات ارزی در بخش آمریکای شمالی بانک فرانسوی بی ان پی پاری با گفت: تا پیش از انتشار آمار بخش خرده فروشی همه چیز خوب بود. این آمار نشان می‌دهد که اوضاع اقتصاد کمتر از آنچه مردم می‌پندارند خوب است و این مساله، امروز دلار را به عقب راند.

در معاملات امروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.14 درصد کاهش به 96.997 واحد رسید. برآورد دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا نشان می‌دهد رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2018 به زیر 2 درصد رسیده است.

فعالان بازار انتظار دارند کاهش فعالیت‌های اقتصادی باعث متقاعد شدن مقامات بانک مرکزی آمریکا به توقف روند افزایش بهره شود. سال گذشته فدرال رزرو 4 مرتبه نرخ بهره را افزایش داد اما انتظار می‌رود دست کم تا پایان نیمه نخست سال جاری، بانک مرکزی دیگر دست به افزایش نرخ بهره نزند.

در معاملات امروز، هر یورو با 0.29 درصد افزایش مجدداً به سطح 1.13 دلار بازگشت. یورو در چند روز گذشته و به دنبال کاهش رشد اقتصادی آلمان و پیش بینی بانک مرکزی اروپا از چشم‌انداز تیره اقتصادی منطقه یورو، بر مدار نزولی قرار گرفته است.

در برابر سایر ارزها، هر پوند به 1.2796 دلار رسید و هر دلار به ازای 1.0052 فرانک سوئیس، 1.3284 دلار کانادا، 1.4076 دلار استرالیا، 110.5337 ین ژاپن و 6.7723 یوان چین مبادله شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان