در گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپاست؟

برپایی نمایشگاه آثار هنری در گالری‌های پایتخت زمینه‌ساز رشد هنر و سواد هنری می‌شود و بر همین اساس بازدید از هنرهای تجسمی روایتگر سیر تعالی هنرمندان کشورمان است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، گالری‌های پایتخت در هفته آخر بهمن ماه میزبان آثار هنری قابل توجهی هستند.

گالری ژاله

«پاسپورت» عنوان نمایشگاه گروهی سلف پرتره هنرمندان نقاش است که با کیوریتوری سعید نودهی در گالری ژاله برپاست.

در این نمایشگاه، سلف پرتره‌های علیرضا آدم بکان، فرشاد آل خمیس، پونه اوشیدری، سعید احمدزاده، ابوسعید اسدی، رامین اعتمادی بزرگ، محمود باجلان، هما بذر افشان، محمد جعفر پاکروان، علیرضا پویا، علی پیروز، حسین تمجید، مهرداد جعفری، محسن جمالی نیک، شبنم جهانشاهی، علیرضا چلیپا، وحید چمانی، مصطفی چوبتراش، داریوش حسینی، مرتضی خسروی، نسیم داوری، آناهیتا درگاهی، هومن درخشنده، مهدی راحمی، دنیا رستمی، مجتبی رمزی، مسیب زارع، میلاد زینلی، امید شایان، علی شفیع آبادی، فرشید شیوا، اوژن شیرافکن، کامبیز صبری، نجوا عرفانی، کیانا غیایی، حمید فام، مهسا کریمی‌زاده، نجمه کزازی، مسعود کشمیری، محمد مساوات، فرهاد مفوز، سپیده نوری، شادی نویانی و مرتضی یزدانی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

گالری اعتماد

آثار لیلا ویسمه که برگرفته از فضای زندگی شخصی وی است، با نام «این زمستان را پایانی نیست» در گالری اعتماد به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل 12 تابلوی نقاشی و یک اثر چیدمان است.

گالری فرشته

در گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپاست؟از امروز 26 بهمن ماه نمایشگاه انفرادی علی رضوی با عنوان «جهانِ اشیا» برپا می‌شود. این نمایشگاه تصاویر گرافیتی فی‌البداهه‌ای از جهان را پیش روی تماشاگر به نمایش می‌گذارد که پر ازدحام و شلوغ است؛ طبیعت بی‌جان عظیمی که اشیا در آن جان می‌گیرند.

گالری فرمانفرما

این گالری میزبان نقاشی‌های سعید زاشکانی است که با عنوان «نه تو دانی و نه من» برگزار شده است. تمامی آثار این نمایشگاه الهام گرفته از رباعیات خیام است و زاشکانی تلاش دارد با به تصویر درآوردن گوشه‌ای از اندیشه‌های این شاعر بزرگ از منظر خود، برای هم نسلانش تصویری نو خلق کند.

گالری لاله

در گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپاست؟هشتمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران با همکاری 90 هنرمند و بیش از 250 اثر در گالری لاله دایر است. هنرمندان حاضر در این نمایشگاه، با هدف توسعه فرهنگی، آثار گرانبهای خود را به گونه‌ای ارائه کرده‌اند که از یک سو منجر به ایجاد انگیزه برای خرید آثار فاخر هنری و باارزش شود و از سوی دیگر، ضمن تقویت ذائقه بصری شهروندان باعث همگانی کردن هنر معاصر شود.

رضا بانگیز، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی، احمد فتوت، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، محمدرضا دادگر، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، مینا نوری، بهزاد شیشه گران، محمدرضا فیروزه ای، آرمان استپانیان، ایرج اسکندری، ترانه صادقیان، اکبر نیکان پور، ژیلا کامیاب، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی، پرویز روزبه، مصطفی ندرلو، رضا خدادادی، فرح سید ابوالقاسم، فاطمه رادپور، احمد خلیلی فرد، جمشید حقیقت شناس، جواد نوبهار، رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، رضا افسری، آرمان یعقوب پور، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، مانلی منوچهری، مهرداد ختایی و ... هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

گالری سرزمین هنر

نمایشگاه سالانه گالری سرزمین هنر به نام «کادو آرت» متشکل از بیش از 60 اثر از 60 هنرمند است که از امروز 26 بهمن ماه به منظور توسعه فرهنگ و هنر در بین عموم مردم برگزار شده است.

در این نمایشگاه با ارائه بیش از 60 اثر از هنرمندان حرفه‌ای، فرهنگ هدیه آثار هنری ترویج می‌شود. آثار این نمایشگاه از قیمت 100 هزارتومان تا 2 میلیون تومان به فروش می‌رسند

گالری شیرین

نمایشگاه «این کیست این» که شامل 15 اثری است که علیرضا اسانلو از اشعار مولانا اقتباس کرده در گالری شیرین برپاست.

گالری ساربان

در گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپاست؟این گالری هم امروز 26 بهمن ماه میزبان نقاشی‌های جمال سوزنده‌مقدم است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

زندگی غائله‌ای بیش نیست؛ با تمام رخداد‌هایی که جهان پیرامون و بازیگران روزگار، به نام سرنوشت بر ما حاکم می‌کنند. بشر مست دانش حقیرانه‌اش، هزاران هراس را بر جانش مسلط کرده؛ گویی عقل بشر که او را بر دیگر موجودات برتری بخشیده، بلای جانش شده و به حکم عقلانیت جبری، نابودیاش ناگزیر شده است. در این تاریکی روزگار، در نقطه‌ای که ایستاده‌ایم، عدالت همچون خورشید در حال غروب است. بشرِ بلاتکلیف در تیرگی، طالب نور است، اما از هراس گرمای آتشی که خود افروخته به جستو جوی سایه برمی‌خیزد.

موزه امام علی

در موزه امام نمایشگاه «نمایه چهل؛ دستاورد انتشارات هنر‌های تجسمی» برپاست. این نمایشگاه یکی از رخداد‌های پژوهشی در یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر است که به بررسی کتاب‌های منتشره در حیطه هنر‌های تجسمی در چهل سال اخیر می‌پردازد.

گالری وارطان

نمایشگاه نقاشی آوین فرهادی با نام «دور مشهود» در گالری وارطان برپاست. اگرچه دستمایه فرهادی برای خلق این نقاشی‌ها طبیعت است، اما کار وی منظره‌پردازی نیست.

گالری چهارده

نقاشی علیرضا ظریف با نام «به من نگاه کن» در گالری چهارده به نمایش در آمده‌اند. ظریف در این مجموعه نقاشی‌هایی را به نمایش گذاشته است که سوژه آن‌ها زنان هستند. یکی از ویژگی‌های مشترک تعدادی از تابلو‌ها خطوط افقی و عمودی است که در کنار هم قرار گرفته و بافت تکه‌ای پارچه را تداعی می‌کنند.

گالری نیان

در گالری‌ها چه نمایشگاه‌هایی برپاست؟نمایشگاه نقاشی‌های کاوه کاووسی، در گالری نیان برپاست. در این نمایشگاه حدود 30 اثر از مجموعه جدید این هنرمند نقاش با عنوان «تکیه دولت» به نمایش درآمده است. کاووسی در این مجموعه که پژوهش و کار بر روی آن را از سال 1394 آغاز کرده، به تکیه دولت به عنوان یک مکان تاریخی و سیاسی نگاهی تازه داشته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان