در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

آمریکا توان کافی برای جلوگیری از همکاری ایران و عراق را ندارد/ توافق با عراق، حلال مشکلات ناشی از تحریم

اقتصادآنلاین-صبانوبری، کامران ندری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اگر عراق بتواند واقعا درخصوص مواردی که در تفاهم‌نامه ذکر شده است به ما کمک کند و در این مسیر گام‌های عملی بردارد قطعا اقدام مفیدی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه  به مشکلاتی که ما با کشورهای حوزه خلیج فارس داریم این توافق با کشور عراق می‌تواند در شرایط تحریمی مشکلات مربوط به نقل و انتقالات ما را حل کند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص واکنش آمریکا به این همکاری گفت: قطعا آمریکا تلاش می‌کند مانع این بشود که کشوری تحریم‌ها را دور بزند، اما فعالان اقتصادی که در عراق با ایران کار می‌کنند شرکت‌های بزرگی نیستند و  منافع زیادی در آمریکا ندارند که بخواهد تهدید بشود و یا نگران مجازات باشند.

ندری افزود: خود دولت عراق هم تسلط کافی را بر شبکه ای که در حال همکاری با ایران است دارد و به نظر می‌رسد آمریکا توان کافی برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق را نسبت به کشورهایی مثل امارات نداشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که عمده فعالیت تجاری ایران با عراق توسط یک شبکه غیررسمی در این کشور انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: به این شبکه غیررسمی می‌توان امیدوار بود و نقطه تمرکز ما هم باید بر همین قسمت باشد.

ندری تاکید کرد: من به بهبود سازوکارها با همین قسمت هم خوشبین هستم زیرا فکر میکنم فعالیت بخش رسمی توسط آمریکا رصد می‌شود و قطعا زمینه‌هایی برای انجام این امر بوده است که رییس کل بانک مرکزی با سفر به عراق دست به برقراری این همکاری زده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان