دادرس دادگاه عمومی بخش مروست در گفت‌وگو با میزان:

طرح قاضی مدرسه یک طرح ابتکاری و اثر گذار برای دانش آموزان است/ ضرورت توجه به سوابق کاری کارشناسان و مشاوران در مدارس

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: حتما باید قبلا سوابق افراد و کارشناسانی که تحت هر عنوان به مدارس وارد می‌شوند بررسی شود، زیرا اعتماد خانواده‌ها و دانش آموزان به موجب اعتماد مدرسه به آن شخص ایجاد گردیده و این موضوع ضرورت دقت بیشتر در مسئله را دارد.

طرح قاضی مدرسه یک طرح ابتکاری و اثر گذار برای دانش آموزان است/ ضرورت توجه به سوابق کاری کارشناسان و مشاوران در مدارسحسین رعیت دادرس دادگاه عمومی بخش مروست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به طرح قاضی مدرسه بیان داشت: طرح قاضی مدرسه یک طرح ابتکاری و اثرگذار برای دانش آموزان است که در آن نسبت به موضوعات مبتلابه جامعه هشدار داده می‌شود.

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست اظهار داشت: در این طرح با حضور در مدارس و ارائه سخنرانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در جهت کاهش و پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی گام برداشته می‌شود.

وی آشنایی با فضای مجازی و آسیب‌ها، قانون گریزی و هشدار‌ها، روابط با جنس مخالف را به عنوان بیشترین موضوعات طرح شده در جلسات قاضی مدرسه ذکر کرد و بیان داشت: اغلب افراد با با مسائل خانواده و تفاوت رفتار‌های دختر و پسر و نحوه برخورد با خانواده طرف مقابل آشنا نیستند که سعی شده است آگاه سازی مناسبی در این زمینه‌ها انجام گیرد.

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست افزود: فضای مجازی و اعتماد واهی دانش آموزان در این فضا باعث دسترسی آسان آنها به فیلم‌ها و تصاویر متضاد با فرهنگ، قانون و شرع شده که این مسئله به اعتماد به نفس دانش آموز ضربه زده است و مستلزم آموزش صحیح برای بهره بردن از فضای مجازی از سوی خانواده‌ها، مدرسه و رسانه‌های جمعی و نظارت و کنترل مناسب است.

دادرس دادگاه عمومی بخش مروست، افزایش قدرت استدلال دانش آموز و بالا بردن اعتماد به نفس آنان و آموزش زیبایی‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی را از راهکار‌های مقابله با تهدید‌های فضای مجازی دانست.

رعیت در خصوص حضور افرادی که تحت عنوان مشاور و سخنران و به عنوان کار‌ها و موضوعات فوق العاده وارد مدرسه می‌شوند نیز تذکر داد و گفت: حتما باید قبلا سوابق افراد و کارشناسانی که تحت هر عنوان به مدارس وارد می‌شوند بررسی شود، زیرا اعتماد خانواده‌ها و دانش آموزان به موجب اعتماد مدرسه به آن شخص ایجاد گردیده و این موضوع ضرورت دقت بیشتر در مسئله را دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان