نگاهی به ماندگارترین تصاویر کاوشگر فرصت از مریخ

طی هفته‌ای که گذشت، سرانجام ناسا با کاوشگر فرصت که مدتی پیش گرفتار توفان‌های مریخ شده بود خداحافظی کرد.

نگاهی به ماندگارترین تصاویر کاوشگر فرصت از مریخ

طی هفته‌ای که گذشت، سرانجام ناسا با کاوشگر فرصت که مدتی پیش گرفتار توفان‌های مریخ شده بود خداحافظی کرد.

طول عمر این مریخ‌نورد که در اوایل سال 2004 در سطح مریخ فرود آمد، در ابتدا تنها 3 ماه پیش‌بینی می شد اما این کاوشگر توانست سال‌های زیادی را در این کره دوام بیاورد. لازم به ذکر است که فرصت بیشتر از هر وسیله ساخت انسان دیگری در خارج از سطح زمین پیاده‌روی انجام داده است.

بر اساس اطلاعاتی که از این کاوشگر به دست آمده، متوجه شدیم که مریخ زمانی بسیار گرم‌تر و مرطوب‌تر از زمان فعلی خود بوده است. همچنین فرصت تا به حال بیشتر از 217 هزار تصویر به زمین ارسال کرده که در ادامه نگاهی به مهم‌ترین آن‌ها خواهیم داشت.

ناسا

ناسا این سنگ‌ها را بلوبری نام‌گذاری کرده. با توجه به این تصویر می‌توان فهمید که مریخ روزی مرطوب‌تر از زمان حال بوده است.

کاوشگر فرصت

این عکس سلفی از فرصت، نشستن گرد و غبار روی پنل‌های خورشیدی این کاوشگر را نشان می‌دهد. محققان ناسا مجبور شدند مدت زمان زیادی را برای پاک شدن این خاک‌ها منتظر بمانند.

طی ماه مارس سال 2016 کاوشگر فرصت توانست از یک گردباد در مریخ تصویری را ثبت کند.

کاوشگر فرصت طی مدت زمان ماموریت خود عکس‌های زیبایی را به ثبت رسانده که عکس بالا که خودش هم در آن دیده می شود یکی از آن ها است.

تصویر با ابهت از سایه‌های کاوشگر فرصت در سطح مریخ. این عکس که در سال 2004 گرفته شد، صد و هشتادمین روز ماموریت این مریخ‌نورد را به تصویر می‌کشید؛ مدتی که دو برابر عمر پیش‌بینی شده برای فرصت بود.

تصویری که فرصت از یک ریگ روان در مریخ گرفت. خاک قرمزی که در این تصویر دیده می‌شود، تقریبا به همان رنگی است که انسان هنگام حضور در مریخ آن را خواهد دید.

کاوشگر فرصت

ردی که از فرصت طی سال 2010 در سطح مریخ مانده بود به خوبی باسابقه بودن این کاوشگر را نشان می‌داد.

ناسا اعلام کرد که آخرین تلاش ها برای تماس با فرصت ناکام بوده و دیگر امیدی به بازگشت این مریخ‌نورد دوست داشتنی نیست. البته از آذر جایگزین فرصت یعنی کاوشگر اینسایت روی کره مریخ فرود آمده تا به جستجوی انسان در سطح این سیاره ادامه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان