در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

احتمال فساد با واگذاری توزیع گوشت قرمز به بخش خصوصی

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ رضا سالمی در گفتگو با اقتصاد آنلاین با بیان این مطلب ،افزود: احتمال فساد در کالای پر مصرفی که با ارز دولتی 4200 تومانی وارد کشور بسیار بالا است به همین دلیل توزیع گوشت قرمز به بخش دولتی واگذار شده است.

وی ادامه داد: درخواست تجار برای واگذاری توزیع گوشت قرمز مورد بررسی قرار گرفته، اما در مقطع کنونی نمی توان دست به این اقدام زد.  

سالمی در پاسخ به اینکه پرسش که به ادعای تجار اگر توزیع به آن ها واگذار شود بازار رقابتی شده و قیمت ها کاهش می باید، گفت: حتی اگر توزیع به تجار واگذار شود آن ها نیز موظف هستند گوشت قرمز وارداتی را به میادین میوه و تربار و فروشگاه های زنجیره ای تحویل دهند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار توزیع تنها از کانال های نام برده مجاز است و بخش خصوصی نیز نمی تواند گوشت وارداتی را وارد بازار آزاد کند.

سالمی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه اخباری درباره خروج گوشت قرمز تنظیم بازاری از کانال های نام برده و ورود آن ها به بازار سیاه شنیده می شود، گفت: محل های عرضه مشخص است و احتمال خروج گوشت قرمز تنظیم بازاری از کانال های نام برده بسیار ضعیف است.

وی در پایان یادآورشد: وظیفه توزیع گوشت قرمز ستاد تنظیم بازار به شرکت بازرگانی واگذار کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان