حکیم: با حضور نیرو‌های خارجی در عراق مخالفیم

خبرگزاری ایرنا: سیدعمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی و رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق تازه‌ترین تحولات سیاسی کشور و پرونده تکمیل کابینه را بررسی کرد.
در این دیدار که روز سه‌شنبه در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، حکیم خواستار افزایش تلاش‌ها برای تکمیل کابینه از راه انتخاب وزرای کارآمد و پاکدست و مدیر شد.
رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین ضمن مخالفت با حضور نیرو‌های پیاده نظام و پایگاه‌های نظامی خارجی در خاک عراق بر ضرورت حمایت از مواضع و رویکرد دولت درباره این نیرو‌ها تأکید کرد.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست مشترک تشکل‌های سیاسی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی در برخی بخش‌ها شد و تأکید کرد که لازمه توجه به اولویت‌ها آرامش و ثبات سیاسی است.
حکیم همچنین تأکید کرد که مجلس باید نقش قانون‌گذاری و نظارتی خود را تقویت کند و در این راه با دولت فدرال همکاهنگ باشد و قوانین مهمی را که ارتباط مستقیم با دغدغه‌های مردم دارد و نیز قوانین مربوط به ساختار سیاسی کشور را تصویب کند.
تاکید مجدد حکیم بر مخالفت با ادامه حضور نیرو‌های خارجی در شرایطی است که در پی اظهارات مداخله جویانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر استفاده از خاک عراق برای زیرنظر داشتن منطقه، فراکسیون‌های بزرگ پارلمانی برای تصویب قانونی برای اخراج نیرو‌های آمریکا از این کشور آماده می‌شوند.
نیرو‌های آمریکایی که در سال 2011 به علت شکست و ناکامی‌های مکرر در برابر نیرو‌های مقاومت عراق، مجبور به ترک خاک عراق شده بودند در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش در صدر یک ائتلاف به اصطلاح بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان