فرمانده آمریکایی: چشم پوشی کره شمالی از تسلیحات هسته ای بعید است

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، چندین هفته پیش از برگزاری دومین نشست رؤسای جمهور آمریکا و کره شمالی در پایتخت ویتنام، دریاسالار «فیلیپ دویدسون» فرمانده مرکز فرماندهی هند- اقیانوس آرام ارتش آمریکا در نشستی با حضور اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا به رغم ابراز خوش بینی نسبت به نشست آتی رهبران واشنگتن- پیونگ یانگ گفت که در مورد قصد و نیت کره شمالی تردید دارد.

وی در گزارشی مکتوب که به کمیته خدمات مسلح مجلس سنا ارائه شد، اعلام کرد: «[نتایج] ارزیابی مرکز فرماندهی هند- اقیانوس آرام ارتش آمریکا از خلع سلاح هسته ای کره شمالی با موضع جامعه اطلاعاتی [آمریکا] هماهنگ است. و [نتایج] این است که به گمان ما، چشم پوشی کره شمالی از تمام تسلیحات هسته ای خود و یا امکانات لازم برای تولید این گونه تسلیحات امری غیرمحتمل است، اما [پیونگ یانگ] در پی آن است که در ازای [دریافت] امتیازات انحصاری از آمریکا و جامعه بین الملل بر سر یک خلع سلاح هسته ای نیمه کاره و ناتمام مذاکره نماید».

گفتنی است که ماه گذشته، «دن کوتس» مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا با طرح ادعایی مشابه در مورد عدم چشم پوشی پیونگ یانگ از تسلیحات هسته ای خود، مدعی شد که کره شمالی برخلاف تعهدات خود در حوزه خلع سلاح هسته ای، همچنان به فعالیت خود در این زمینه ادامه می دهد.

با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همچنان مشتاقانه خواهان حضور در دومین نشست خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی است؛ هرچند که نخستین نشست این دو مقام بلندپایه سیاسی در سنگاپور به جز تعهدات مبهم کره شمالی و پیشرفت اندک در این حوزه دستاورد دیگری نداشته است.

لازم به ذکر است که دومین نشست ترامپ و کیم قرار است روزهای 27 و 28 فوریه در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان