وکس بررسی کرد

اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا و پیامدهای آن برای کاخ سفید

پایگاه وکس می‎گوید که ابهام موجود در قانون اجازه به دونالد ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری، تصمیم وی را برای دور زدن کنگره و استفاده از ارتش برای ساخت دیوار مرزی در دادگاه احتمالا با شکست رو به رو خواهد کرد.

ابهام در قانون اجازه به ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراریبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه وکس در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  برای دور زدن کنگره و تامین بودجه ساخت دیوار در مرز جنوبی وضعیت اضطراری اعلام کرده است.
 
ترامپ برای چندین هفته  بر قرار داشتن گزینه‌ ساخت دیوار بر روی میز تاکید داشته، اما اجرایی شدن این گزینه هیچگاه روشن نیست، چرا که گزینه‌ روی میز سابقه خطرناکی را به وجود می‌آورد و قطعاً در دادگاه به چالش کشیده خواهد شد.

ترامپ نتوانست برای دریافت بودجه 5 میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با دموکرات‌ها به توافق برسد. در حال حاضر حداقل دو سوال قانونی مطرح می‌شود: آیا ترامپ دارای مجوز قانونی برای انجام این کار است؟ و آیا این گزینه از چالش احتمالی پیش رو در دادگاه رها خواهد شد؟

وکس می‌نویسد: یازده کارشناس حقوقی چشم انداز‌های ترامپ را مورد ارزیابی قرار داده‎اند. اجماع نظرات کارشناسان این مطلب را بیان می‌کند که ابهام موجود در قانون اجازه به ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری، تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای دور زدن کنگره و استفاده از ارتش در خصوص ساخت دیوار مرزی در دادگاه احتمالا با شکست رو به رو خواهد شد.

اگر چه دلیل محکمی برای باور عدم وجود وضعیت اضطراری ملی در مرز ندارد، اما اصطلاح " اضطراری " در قانون تعریف نشده است، بنابراین تمرکز بر روی این چالش قانونی این خواهد بود که امنیت مرز نیاز به استفاده از نیرو‌های مسلح و دیوار کشی برای دفاع ملی امری ضروری نیست.

وضعیت کنونی در مرز جنوبی نشان دهنده امنیت منطقه‌ای و بحران‌های انسانی است که منافع امنیت ملی را تهدید می‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان