بارش‌های اخیر در هرات خطر خشکسالی را کاهش داده است

رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: در روزهای اخیر بیش از ۱۷۸ میلی متر در هرات باران باریده است و تمامی زمین‌های کشاورزی و سدهای آبی در هرات نیز سیراب شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، عبدالصبور رحمانی رئیس اداره کشاورزی هرات گفت: بارش باران‌های شدید و برف در شهر و اطراف هرات نیز نگرانی‌ها را درباره خشکسالی‌ها در هرات کاهش داده است.

وی با ابراز خرسندی از این روند گفت: تاکنون در هرات 178 میلی متر باران باریده است و این بارش‌ها نیز تا عمق 61 سانتی در زمین جاری شده و با وجود دو ماه بارش باران پیش‌رو، خطر خشکسالی‌ها در هرات برطرف شده است.

از طرفی دیگر کشاورزان در هرات نیز از بارش شدید باران در هرات پس از خشکسالی‌های گسترده که سبب از بین رفتن محصولات آنها و زمین‌های کشاورزی شده بود، ابراز خرسندی کردند، اما می‌گویند که به‌دلیل شدت بارش در شهرستان‌های هرات نیز نزدیک به نیمی از زمین‌های کشاورزی نیز تخریب شده است.

برخی از این کشاورزان نیز می‌گویند که در برخی از شهرستان‌های هرات برق تا مرز 60 سانتی متر رسیده است.

ادریس زلال کارشناس امور کشاورزی در هرات نیز بر این بارو است که افزایش بارندگی‌ها در هرات سبب شده است تا شهرستان‌های دوردست و پایین دست هرات مانند زنده‌جان، چشت شریف (سد سلما)، غوریان و کهسان شاهد وضعیت کشاورزی بهتری نسبت به زمان خشکسالی‌ها باشد.

وی افزود که پس از بررسی‌های اداره کشاورزی هرات نیز سال آینده پربارتر از سال گذشته خواهد بود.

از طرفی دیگر سید اشرف سادات فعال مدنی از عدم مدیریت درست در قسمت مهار سیلاب‌ها و تخریب زمین‌های کشاورزی انتقاد کرد و گفت که از 2 روز پیش تاکنون که وضعیت به حالت اولیه بازگشته است، پس از جاری شدن سیلاب‌ها خسارات هنگفت مالی و جانی به شهروندان وارد شده است.

از آغاز سال جاری تا یک ماه پیش نیز سرازیر شدن خشکسالی‌ها در هرات سبب از بین رفتن صدها راس دام زنده و هزاران جریب زمین کشاورزی و محصولات آن شده است اما حال پس از بارش شدید باران نیز در هرات که سبب جاری شدن سیلاب‌های گسترده در هرات شده است نیمی از شهروندان نیز از این وضعیت ابراز خوشحالی می‌کنند و نیمی دیگر به دلیل عدم مدیریت و امکانات کافی برای مهار سیلاب‌ها پس از تخریب منازل خود و زمین‌های کشاورزی ابراز نگرانی می‌کنند.

/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان