نوبخت: یارانه اسفند زودتر از موعد پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت درباره واریز عیدی کارمندان و بازنشستگان اظهار کرد: تخصیص عیدی همه افرادی که مشمول دریافت عیدی می‌شوند قبل از 22 بهمن داده شده است، خزانه هم مبالغ آن را آماده کرده است. هر دستگاهی که لیست کارکنان خود را تهیه کرده و درخواست وجه داده است، این مبلغ را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه 21 بهمن من به یک وزیر سه بار تماس گرفتم که عیدی آن‌ها آماده است و برای دریافت آن اقدام کنند، اما آن‌ها اظهار کردند مشکلی در تهیه لیست کارمندان خود دارند. به هر حال عیدی همه دستگاه‌ها آماده است و الان خزانه هم دنبال این است که دستگاه‌ها وجه خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: اکنون دیگر عذر هیچ دستگاهی موجه نخواهد بود که لیست خود را تهیه نکند و به خزانه ندهد. این قصور مربوط به خود دستگاه‌های اجرایی است، زیرا عیدی‌ها آماده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تلاش می‌کنیم یارانه بهمن ماه تا 26 این ماه و یارانه اسفند را هم قبل از 26 اسفند پرداخت کنیم. همچنین تلاش می‌کنیم حقوق‌ها را از نیمه دوم اسفند پرداخت کنیم.

به گفته وی در این هفته 5،000 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تخفیف مضاعف داده می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این سازمان با وجود همه‌ی مضایق فعالیت‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده است تا همه مطالبات بخش‌های مختلف را پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اصلاح ساختار بودجه خاطر نشان کرد: ویرایش دوم بودجه بر اساس نظرات رهبری انجام شد تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود. ما 437 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی را به 407 هزار میلیارد تومان کاهش دادیم. اما مجلس لطف کرد و این رقم را کمی افزایش داد، نظر رهبری این است که اصلاحی در ساختار منابع و مصالح انجام دهیم. در تبصره 21 لایحه بودجه این اصلاح را با هماهنگی شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیش بینی کردیم که فعلاً کمیسیون تلفیق تشخیص داده است که آن را حذف کند. به هر حال ما برای اصلاح ساختار بودجه آمادگی داریم و برنامه ریزی هم کرده‌ایم.

نوبخت با اشاره به این که برنامه ما برای اصلاح ساختار بودجه آماده است تصریح کرد: گفتن اصلاح ساختار بودجه ساده، ولی اجرای آن سخت بوده و مثل شیری است که بخواهیم آن را خالکوبی کنیم، زیرا دستگاه‌ها به همین وضع عادی عادت کردند و اصلاح ساختار بودجه شاید موجب کاهش دریافتی آن‌ها شود، بنابراین آن‌ها برای تحول آماده نیستند.

وی ادامه داد: در اقتصاد ما 45 هزار میلیارد تومان معافیت مالی و نه فرار مالیاتی وجود دارد؛ که من آدرس می‌دهم کدام دستگاه‌ها از معافیت مالی استفاده می‌کنند. همچنین 934 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار می‌دهیم. ما یارانه‌ی زیادی می‌دهیم که هدفمند هم نیست و حتی افراد با درآمد بیشتر از یارانه‌ی بیشتر استفاده می‌کنند. اصلاح ساختار بودجه یعنی اصلاح همین موارد. اگر جامعه این آمادگی را داشته باشد ما برای اصلاح بودجه برنامه داریم.

وی در پایان گفت: ما بودجه را بر اساس مصوبه مجلس اجرایی می‌کنیم و هر چه اصلاح در بودجه انجام شد در مرحله‌ی اجرا اعمال خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان