تاکید جهانگیری بر تامین مالی حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها

خبرگزاری تسنیم: پیروز حناچی، رئیس مجمع شهرداران در ابتدای نشست مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران به چالش‌های عمده شهرداری‌ها پرداخت و اظهار کرد: شهرداری‌های کشور طبق قوانین و مقررات وضع شده همواره به‌صورت خودگردان و از محل عوارض و بهای خدمات دریافتی از شهروندان و برخی از پرداخت‌های انتقالی مشترک همچون ارزش افزوده و کمک‌های موردی دولت اداره می‌شوند و برای عمل به ماموریت‌های خود نیاز به حمایت دولت دارند.

وی کمک به بازآفینی بافت‌های فرسوده شهری و پرداخت سهم دولت در بخش حمل‌و‌نقل عمومی به شهرداری‌ها را خواستار شد و افزود: در حال حاضر اتوبوسرانی و مترو در کلانشهر‌ها با یارانه اداره می‌شوند و برای تامین اتوبوس و واگن و تجهیزات قطار شهری با کمبود‌هایی مواجه هستیم به طوری که کلانشهر‌ها در حال حاضر به 5 هزار دستگاه اتوبوس شهری نیاز دارند.

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرها، تامین قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر کلانشهر‌ها، موضوع پرداخت حقوق، ساماندهی و تغییر وضعیت نیروی انسانی و همچنین آموزش نیرو‌های متخصص آتش‌نشانی را از دیگر دغدغه‌های شهرداری‌های کلانشهر‌ها عنوان کرد.

عضویت شهرداران در شورای معاونین برنامه‌ریزی استان‌ها همراه با حق رای، عودت عوارض حاصل از مواد نفتی به شهرداری‌ها و حمایت دولت و بانک مرکزی از بانک شهر به عنوان اصلی‌ترین پشتوانه شهرداری‌ها از دیگر مواردی بود که شهردار تهران از معاون اول رئیس جمهور خواستار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به نقش مستقیم و پراهمیت شهرداران در زندگی مردم گفت: خدماتی که شهرداری‌ها ارائه می‌کنند، تاثیر فراوانی در آرامش روانی جامعه دارد و این مسئولیتی مهم برای شهرداران است تا با خدمت‌رسانی و ایجاد رضایتمندی در مردم موجب نشاط و سرزندگی در جامعه شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور از شهرداران کلانشهر‌های کشور خواست در جلسات ادواری و مستمر خود، علاوه بر همفکری برای اداره امور جاری، راهکار‌های عملی و راهگشا برای بهبود اداره شهر‌ها تدوین و این پیشنهادات را به دولت ارائه کنند.

وی همچنین حضور شهرداران مراکز استان‌ها در جلسات شورای معاونین استان را گامی مثبت در راستای کمک به مدیریت شهری برشمرد و افزود: حضور شهرداران مراکز استان‌ها در این جلسات می‌تواند به مشارکت شهرداری‌ها در بهبود اداره شهر‌های استان‌های مختلف کشور کمک کند و وزارت کشور این موضوع را از طریق استانداران پیگیری کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان