بررسی جزئیات بودجه۹۸

نوبخت: امیدواریم بتوانیم تحریم ظالمانه آمریکا را دور بزنیم/ کاهش سقف فروش نفت خود تحریمی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1398 در مخالفت با پیشنهاد علیرضا سلیمی به منظور تعیین سقف فروش یک میلیون بشکه نفت در روز، بیان کرد: در سال جاری ما به طور متوسط فروش روزانه دو میلیون و 410 هزار بشکه نفت را پیش‌بینی کرده‌ بودیم و در ماه‌های نخستین حتی بیش از دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت روزانه به فروش رساندیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به افت نسبی که پیش آمد، باز به طور متوسط ما روزانه فروش مناسبی داشتیم. با همه این تفاسیر مجددا در لایحه بودجه سال 1398 ما احتیاط لازم را رعایت کردیم و فروش نفت را روزانه 1.5 میلیون بشکه در نظر گرفته‌ایم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه تصریح کرد: البته ما می‌دانیم که به طور شایسته تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه را پشت سر خواهیم گذاشت و از تمام هنر و تجربیات سالیان گذشته برای دورزدن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.

نوبخت در پایان گفت: اما باز بنا به احتیاط ما فروش روزانه نفت را از دو میلیون و 400 هزار بشکه به 1.5 بشکه در روز در قانون بودجه سال 1398 کاهش دادیم. ان‌شاءالله از این نیز بیشتر عملکرد خواهیم داشت. ما نباید خودمان بیش از این تحریم‌های آمریکا را جدی تلقی کنیم و فروش نفت را یک میلیون بشکه در روز در نظر بگیریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان