همین چند روز پیش بود که خبرهایی مبنی بر علاقه آمازون به سرمایه گذاری در استارتاپ ریوین به گوش رسید. حال این مساله به واقعیت تبدیل شده و غول تجارت الکترونیکی به توافقی 700 میلیون دلاری با ریوین دست یافته است.
بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ریوین یعنی آقای RJ Scaringe جلب نظر مثبت و سرمایه گذاری هنگفت آمازون را یک دستاورد مهم برای استارتاپ خود نامیده و افزوده این شرکت قصد دارد در کنار ارتقای عملکرد، قابلیت ها و کارایی محصولات، تجربه مشتریان را بهبود ببخشد.
این مدیرعامل 36 ساله، تحقق چنین اهدافی را مستلزم همکاری با یک شریک مناسب دانسته و از اینکه ریوین توسط آمازون حمایت می شود، ابراز خشنودی کرده است.
در حال حاضر اطلاعات جامع و دقیقی از جزئیات سرمایه گذاری آمازون در ریوین منتشر نشده است. تنها نکته ای که به طوری رسمی تایید شده اینست که ریوین کماکان یک کمپانی مستقل باقی مانده و سهامداران فعلی آن در کلیه امور مرتبط سهیم خواهند بود.
آقای جف ویلک (Jeff Wilke) مدیرعامل بخش بین الملل آمازون هم درباره همکاری این شرکت با ریوین گفته:
برداشت های ریوین از آینده حمل و نقل الکتریکی ما را تحت تاثیر قرار داده است. RJ یک سازمان عالی پایه گذاری کرده که در آن محصولات با تکنولوژی های روز مطابقت دارند.
به غیر از آمازون، جنرال موتورز نیز نسبت به سرمایه گذاری در استارتاپ ریوین ابراز علاقه کرده بود که با تصمیمات اتخاذ شده، این امر فعلا منتفی است. گروه تجاری ALJ دیگر سرمایه گذار مهم ریوین محسوب می شود.
همانگونه که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، ریوین تاکنون از دو مدل الکتریکی با نام های R1S و R1T رونمایی کرده که اولی یک شاسی بلند هفت نفره و دومی پیکاپی به اصطلاح دو کابین است. هر دوی این مدل ها از پلتفرمی مشترک برخوردار بوده و مسافت قابل پیمایشی بیش از 400 مایل (643 کیلومتر) دارند. انتظار می رود نسخه نهایی این خودروها از اواخر سال آینده وارد فاز تولید شوند.
با توجه به عرض اندام تسلا در سال های اخیر و جذابیت صنعت خودرو برای استارتاپ های آمریکایی، به نظر می رسد که شاهد شکل گیری موج جدیدی از صنعت خودروسازی آمریکا هستیم و حالا باید دید که کمپانی عظیم و موفقی مانند آمازون تا چه حد می تواند زمینه را برای ایجاد یک غول تازه در صنعت خودروسازی جهان فراهم آورد.