ماهان شبکه ایرانیان

همزمان با اتمام سومین ماه از آغاز جنبش اعتراضی

تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه همچنان ادامه دارد

معترضات جلیقه زرد در فرانسه همزمان با اتمام سومین ماه از آغاز این جنبش در فرانسه به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

ادامه تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه همزمانبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، همزمان با اتمام سومین ماه از آغاز تظاهرات جلیقه زرد‌ها در فرانسه گروهی از معترضان در این کشور به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

تعدادی از معترضان امروز یکشنبه در «طاق پیروزی» (آرک دو تریومف) تجمع کرده و قصد دارند این تجمع را به میدان «شان دو مارس» بکشانند.

جنبش موسوم به جلیقه زرد‌ها از روز 17 نوامبر در فرانسه و در اعتراض به افزایش بهای سوخت در این کشور آغاز شد و امروز سه ماه از آغاز این تظاهرات گذشته است.

روز گذشته چهاردهمین تظاهرات در فرانسه مانند شنبه‌های اعتراضی دیگر از «دروازه تریومف» به صورت مسالمت آمیز آغاز شد. اما در نهایت در بعدازظهر به درگیری پلیس با معترضان در خیابان‌های پاریس تبدیل شد.


«کریستوف کاستنر» وزیر کشور فرانسه 14 فوریه (25 بهمن) خبر دستگیری 8400 معترض از آغاز این اعتراضات در 17 نوامبر 2018 (26 آبان 1397) را تایید کرد.

تاکنون جلسه دادگاه حدود 1800 نفر از بازداشت شدگان برگزار شده و 1500 معترض دیگر هنوز منتظر محاکمه هستند. ضمن این که 316 جلیقه زرد با احکام بازداشت مواجه شده اند.

وزیر کشور فرانسه با اشاره به این که اعتراضات بدون مجازات نخواهند ماند، تظاهرکنندگان را "گروه‌های کوچکی که از کینه و نفرت به هیجان آمده‎اند" توصیف کرده و با عفو آنان به پیشنهاد اپوزیسیون مخالفت کرد.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان