پیام تسلیت مشاور وزیر ارشاد؛

حادثه پلاسکو نشان داد ایثار در میان آتش‌نشان‌ها حدومرز ندارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در پیامی درگذشت جمعی از آتش‌نشانان فداکار در حادثه ساختمان پلاسکو را تسلیت گفت.

حادثه پلاسکو نشان داد ایثار در میان آتش‌نشان‌ها حدومرز ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید الفتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکوی تهران و به شهادت رسیدن تعدادی از آتش‌نشانان فداکار این سرزمین پیام تسلیت داد.

به گزارش خانه فرهنگ ایثار و مقاومت- متن پیام تسلیت سعید الفتی در پی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو به شرح ذیل است: 

حرکت در مسیر خدا و یاری رساندن به انسان‌ها به حق، گام نهادن در مسیر الهی و جاده خلوص، صداقت و مردانگی است، بی‌شک یکی از عرصه‌های خاص مشاغل مهم و در عین حال سخت و مخاطره‌آمیز شغل آتش‌نشانی است.

آتش‌نشانان که بهتر است بگوییم جان فشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ها از حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب‌دیدگان به ارمغان آورند.

فرشته‌های نجات که آتش عشق خدمت به خلق و ایثار در وجودشان زبانه می‌کشد تا آتش‌سوزان و سوزنده حوادث را در زندگی خلق خاموش کنند.

فرهنگ ایثار ریشه در نهاد جامعه ایران و فرهنگ دینی و ملی ما دارد. دیروز در صحنه نبرد حق علیه باطل در عرصه دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم برای حفاظت از کیان سرزمین اسلامیمان جانفشانی کردند، امروز در صحنه کمک به مصدومان در حوادث غیر مترقبه نظیر آتش سوزی، سیل، زلزله و ... است که جوانان غیور این مملکت عاشقانه برای خدمت به خلق خدا جان می دهند و جانانه در عرصه عشق بازی و کمک به مردم مومن و متدین این مرز و بوم ایثار و فداکاری می نمایند. اگر باب شهادت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بسته شده است، باب ایثار، ازخودگذشتگی و رشادت همچنان باز است.

حادثه ساختمان پلاسکو بار دیگر نشان داد ایثار در میان انسان‌هایی که ما آنها را به نام آتش‌نشان‌های مهربان می‌شناسیم حد و مرز ندارد، کسانی که با افتخار این شغل مقدس اما خطرناک را انتخاب کردند، همان‌ها که هیچ شبی را برای آسایش مردم بدون دلهره و اضطراب پشت سر نمی‌گذارند تا امنیت دیگران را تامین کنند.

دست‌هایشان نشانه آخرین ثانیه‌های امید به زندگی و لبخندشان نوید دهنده آغازی دوباره برای یک زندگی تازه است. تنها دشمن‌شان آتش است و چه زیبا این فرشتگان نجات، زمانی که خشم بی‌انتهای شعله‌های آتش ناگهان به سمتشان می‌آید از خود می‌گذرند و حماسه آفرینی می نمایند تا دستان مهربانشان تلخی سوزان آتش را در هم بریزد و نجات دهنده کسانی باشند که به هنگام سخت‌ترین لحظات فریاد می‌زنند و از آنها در بدترین شرایط میان مرگ و زندگی کمک می‌طلبند.

اهالی فرهنگ و هنر علی الخصوص خانه فرهنگ ایثار و مقاومت، ضمن عرض تسلیت به خانواده های شریف و بزرگوار آنان و نیز همکاران و همه‌ی پرسنل شریف مجموعه‌ی اتش نشانی، با چشم گریان در مراسم بدرقه و تشییع این عزیزان شرکت خواهند کرد و حضور و همدردی را کمترین وظیفه خویش در قبال از خودگذشتی و فداکاری این قهرمانان می داند. همان کسانی که شهر به همث ایثارشان به آنها می‌بالد.

از خداوند قادر متعال برای اتش نشانان جان باخته غفران و برای خانواده های بزرگوار انان و همکاران شریف آنان در اتش نشانی صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحان عزیز این سانحه جانسوز شفای عاجل تمنا دارم.

یادشان گرامی و راهشان پررهرو باد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر