۸۰۰ فیلم دینی از کارگردانان جوان در یک جشنواره فیلم

دبیر هنری دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» از حضور غافلگیرکننده فیلمسازان جوان با ۸۰۰ اثر در این جشنواره خبر داد.

به گزارش مشرق، نشست خبری دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش روز گذشته با حضور سیدجواد رفائی دبیر اجرایی این رویداد، هادی مقدم دوست دبیر هنری، ابراهیم زره‌دار قائم مقام دبیر، امیر بشیری مدیر روابط عمومی این جشنواره  و اهالی رسانه در حوزه هنری برگزار شد. جشنواره رویش از 27 تا 30 دی در سینما هویزه مشهد برگزار می‌شود.

هادی مقدم دوست، دبیر هنری جشنواره رویش، ضمن اشاره به کیفیت قابل قبول فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره گفت: از کارگردانان متولد دهه 60، 661 فیلم، از دهه 70، 185 اثر و از دهه هشتاد سه عنوان فیلم ارسال شده که نشان می‌دهد دهه شصت حضور فعالی در جشنواره دارند. همچنین در نهایت 52 عنوان از دهه شصت و 10 عنوان از دهه 70 به بخش رقابتی راه پیدا کردند.

مقدم دوست همچنین درباره چرایی عدم توجه به مضامین دینی در سینمای حرفه‌ای، به‌رغم علاقه به این موضوع نزد فیلمسازهای جوان هم گفت: به این نکته دقت کنیم که فیلمسازان سینمای ما مسلمان هستند که با انگیزه خوبی فیلم‌هایشان را می‌سازند که بعضا، ساخته‌هایشان لحن و اجرای مناسب فیلم دینی را به خود نمی‌گیرد اما انگیزه دلسوزانه در آن موجود است. به اعتقاد من اگر فیلمسازان خصوصا در بخش آموزش مورد حمایت قرار بگیرند رشد و ارتقا پیدا می‌کنند. رها کردن فیلمسازان به نفع آنها نیست و قطعا رشدی از آنها هم شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم حمایت و همراهی از فیلمسازان ادامه پیدا کند چرا که آنها با ارسال فیلم‌هایشان  و ارائه نوع نگاهشان در حیطه فیلم‌های دینی ثابت کردند به فیلمسازی در حوزه دینی علاقه‌مند هستند.

سید جواد رفایی، دبیر اجرایی این جشنواره هم اظهار داشت: امسال 17 کشور از سراسر نقاط جهان در جشنواره فیلم دینی رویش شرکت داشتند که از میان آنها تنها 9 کشور فیلمشان انتخاب شده  و فیلم‌هایشان در بخش جنبی جشنواره به نمایش درمی‌آید. این کشورها عبارتنداز: آمریکا، روسیه، آذربایجان، فلسطین، ترکیه، عراق، افغانستان، فرانسه و برزیل.

 800 فیلم دینی از کارگردانان جوان در یک جشنواره فیلم
دبیر اجرایی جشنواره در ادامه صحبت‌هایش  به تعداد آثار رسیده به جشنواره اشاره کرد و گفت: هزار و 498 اثر در سامانه دبیرخانه ثبت‌نام کردند در حالی که هزار و 208 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان رضوی همچنین خبر داد: از سال آینده جشنواره رویش تنها  به فیلم‌های کوتاه اختصاص ندارد و فیلم‌های بلند دینی هم هدف قضاوت و داوری قرار می‌گیرد. همچنین، بخش بین‌الملل این رویداد هم با اولویت جهان اسلام از بخش‌های اصلی جشنواره خواهد بود که تمرکز روی آن بیشتر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان