حسینی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

شکایت نوبخت از امضا کنندگان نامه به رئیس جمهور درباره درآمدهای نفتی

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت که رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رئیس مجلس از نمایندگان امضا کننده نامه‌ای مربوط به درآمدهای نفتی شکایت کرده است تا این موضوع در هیأت نظارت بررسی شود.

شکایت نوبخت از امضا کنندگان نامه به رئیس جمهور درباره درآمدهای نفتی

به گزارش ایسنا، محمد حسینی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) گفت: 9 نماینده مجلس نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که ناظر به گزارش دیوان محاسبات در تفریغ بودجه 95 است که رئیس دیوان محاسبات آن را در 4 بهمن سال 96 قرائت کرد.

وی توضیح داد: طبق این گزارش مبالغ حاصل از فروش گاز باید به حساب خزانه و سهم فروش صادراتی گاز باید به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود که این رقم‌ها به حساب خزانه برگشت داده نشدند. علی‌رغم این‌که یک سال از قرائت گزارش تفریغ بودجه می‌گذرد ولی هنوز این موضوع تعیین تکلیف نشده و ما از رئیس جمهور خواسته‌ایم به این وضعیت رسیدگی کند.

حسینی افزود: آقای نوبخت نامه‌ای به رئیس جمهور با محتوای شکوائیه از نمایندگان نوشته، همچنین نامه‌ای به رئیس مجلس با عنوان شکایت از نمایندگان امضا کننده نوشته و خواستار بررسی این موضوع در هیأت نظارت شده است.

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا، گفت که هنوز نامه‌ای به هیأت رئیسه ارائه نشده است.

همچنین محمد جواد جمالی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به ایسنا گفت که این موضوع را از زبان صادقی شنیده است ولی هنوز رسماً نامه‌ای به هیأت نظارت داده نشده است.

چندی پیش 9 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف 16 هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و 177 میلیون دلار از درآمدهای نفتی که باید از محل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد، انتقاد کرده و خواستار بررسی این موضوع از سوی رئیس جمهور شدند. این نامه به امضای احمد سالک نماینده اصفهان، احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز، محمد دهقان نماینده طرقبه، محمود صادقی نماینده تهران، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، محمد حسینی نماینده تفرش، اسدالله عباسی نماینده رودسر، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز و علیرضا سلیمی نماینده محلات رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان