طراحی خارجی بنز کلاس GLK یا BMW X۳، کدام­یک زیباتر است؟

بررسی دو رقیب سرسخت؛ بنز GLK و بی ام و X۳

اگر به دنبال خودرویی شاسی بلند با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، لوکس و درعین حال بدنه­ و ابعاد کمی کوچک‎تر از سایر گزینه‎های موجود در بازار جهت گشت و گذار در مسیرهای بیابانی و ناهموار می­گردید، خرید بنز کلاس GLK و BMW X۳ همواره دو مورد از بهترین گزینه­ های پیش روی شماست.

 خرید و فروش بنزGLK و بی ام و X3 از آمار بالایی در بازار جهانی خودرو برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به بررسی این دو خودرو از نظر طراحی داخلی و خارجی، امکانات رفاهی، قیمت و مشخصات فنی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی خارجی بنز کلاس GLK یا BMW X3، کدام­یک زیباتر است؟

ایکس 3

ایکس 3-1

بنز GLK برای اولین بار درسال 2008 وارد بازار شد و بعدها در سال 2012 طراحی جدیدی به خود گرفت. BMW X3 نیز محصول سال 2010 است و درسال 2014 شاهد تغییر زبان طراحی خود شد. از نظر ابعاد، طول هردوی این خودروها کمتر از 5 متر می‎­باشد، مرسدس بنز GLK با طول 4.53 متر، از طول کمتری نسبت به BMW x3 برخوردار است.

 هنگام مشاهده­ این دو خودرو از روبرو، BMW X3 به دلیل وجود جلوپنجره­ آلومینیومی مخصوص BMW و چراغ­هایی باساختار دینامیکی، از ظاهری مدرن­تر نسبت به بنز GLK برخوردار است اما در دوطرف این خودرو کمبود زبان طراحی و سادگی بیش­از حد کمی ناخوشایند به­نظر می­رسد. در قسمت پشت شاهد چراغ­های غیر یکپارچه و ظاهری سرکش هستیم اما ارتفاع پشت نسبت به عرض خودرو کمی زیاد است.

جی ال

جی ال 2

مرسدس بنز GLK زبان طراحی بسیار متفاوتی را در پیش ­گرفته ­است، برخلاف طراحی گرد BMW X3، در بنز GLK از ایجاد زوایا در طراحی این خودرو به دفعات استفاده شده ­است، ارتفاع کاپوت کمتر بوده و چراغ­های جلو، شباهت نزدیکی به طراحی دیگر چراغ‎­های تولیدی این شرکت دارند. در طراحی پشت و دو طرف بنز GLK، سعی به حفظ ساختار زاویه‎­دار شده و ظاهر این خودرو ساده ­تر از رقیب خود ارزیابی می‎­شود. از نظر طراحی خارجی باید گفت بی ام و X3 پیروز ماجرا است. اگر به خودروهای خشن و اسپرت علاقه دارید خرید بنزGLK خیلی توصیه نمی‎شود.

طراحی داخلی بنز کلاس GLK یا BMW X3، کدام­یک زیباتر است؟

کابین ایکس3

در طراحی داخل کابین BMW X3 از هزاران آپشن و دکمه­ ‎های گیج کننده خبری نیست و همه­ چیز ساده طراحی شده است. مواد به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردارند که می­توان آن ­ها را از نظر سختی، سفت ارزیابی کرد و صندلی‎ها نیز از کشیدگی کمی برخوردارند و افراد بلندقد ممکن است هنگام جابه‎جایی‎های طولانی دچار مشکل شوند. در این مدل 3ن مایشگر مربوط به نمایش اطلاعات مختلف خودرو استفاده شده ­است که از قسمت کنسول میانی می‎­توان آن‎­ها را کنترل کرد و در کنار کنترلرها نیز دنده 8 سرعته اتوماتیک زیبای BMW X3 خودنمایی می‎کند. صندوق عقب این مدل نیز از فضای کافی برخوردار است و می توان درب صندوق را با استفاده از ریموت کنترل باز کرد.

کابین جی ال

در طراحی بنز نیز GLK نیز همانند BMW X3 تنها شاهد امکانات مورد نیاز برای طراحی میانه‎رو هستیم. نمایشگر موجود از ابعاد کوچک‎تری برخوردار است و کنترل آن از قسمت کنسول میانی صورت می گیرد. به دلیل کمتر بودن طول بنز GLK نسبت به BMW X3 ، صندلی‎های عقب فرمی ایستاده ندارند و حالت درازکش را به خود گرفته‎اند ولی فضای سقف و ارتفاق خودرو از BMW بسیار مناسب­تر ارزیابی می شود. صندوق عقب این خودرو نیز از فضای کافی برخوردار است و خبری از ریموت کنترل نیست. به طور کلی طراحی داخلی هر دوی این خودروها از سطح میانه‎ای برخوردارند، اما اگر طراحی لوکس و تجملاتی را ترجیح می‎دهید، می‎توانید با خرید بنزGLK به انتظارات خود را به خوبی برآورده سازید.

مقایسه ی تجربه ی رانندگی و قیمت بنز GLK و BMW X3

تجربه رانندگی با BMW X3 حسی اسپرت گونه داشته و از هندلینگ خوب و موتوری بسیار قدرتمند برخوردار است و در عین حال نیز صدای کمی درون کابین راه پیدا می‎کند. عملیات شتاب‎گیری به‎سرعت صورت می‌گیرد، تعویض دنده بسیار سریع و نامحسوس می‎باشد. با نشستن در این خودرو، احساس می‎کنید که روی خودرو نشسته‎اید و از جاده فاصله دارید، درحالیکه در بنز GLK، در ارتفاعی پایین تر و به نوعی درون خودرو جای خواهید گرفت. هنگام رانندگی با بنز GLK به سرعت با این خودرو هماهنگ می‎شوید و از راحتی بسیار مناسبی برای مسافت‎های طولانی برخوردار خواهید بود. در نهایت اگر بیشتر وقت خود را در درون شهر می‎گذرانید، خرید بنز GLK گزینه بهتری برایتان خواهید بود. قیمت بنزGLK مبلغ 38هزار دلار و قیمت پایه خرید X3  BMW42 هزار دلار است که تقریبا در بازه­ برابری قرار دارند.

منبع : ویرلن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان