در صحن شورای شهر تهران مطرح شد:

میرلوحی: صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار می‌داند/ هاشمی: اظهارات شهردار اسبق به ضرر شهرداری و شورا است

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز در ابتدای صدو بیست و چهارمین جلسه علنی صحن شورای شهر تهران،محسن هاشمی، رییس شورا با اشاره به اظهارات قالیباف،شهردار اسبق تهران گفت:متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد. با فراخواندن دو عضو شورا به دادگاه جناب آقای میرلوحی و سرکار خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای جناب میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدید نظر این مشکل حل شود.

وی ادامه داد: همچنین بخشی اظهارات اخیر جناب اقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

هیچ خبری از درآمد پارک حاشیه‌ای نیست!

در ادامه مرتضی الویری،دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهار کرد:بنا بود شهرداری تهران(معاونت حمل و نقل و ترافیک) از محل ساماندهی پارک حاشیه‌ای950میلیارد تومان درآمد کسب کند اما حالا که روزهای آخر سال 97را می‌گذرانیم،معاونت حمل و نقل و ترافیک هیچ درآمدی نداشته است.

صدا و‌سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند/حناچی علیه اظهارات قالیباف اقدام قضایی و حقوقی کند

محمود میرلوحی،دیگر عضو شورای شهر نیز به اظهارات قالیباف واکنش نشان داد و گفت: قالیباف در این هفته در دو برنامه منکر تمام بدهی‌های شهرداری تهران شده است و به شهرداران دوره جدید تهمت زده که مبالغ اعلامی آن‌ها دروغ است.

وی ادامه داد: از شهردار تهران می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضایی درباره این اظهار نظرها انجام دهد و بدهی را با سند و مدرک منتشر کند. در عین حال صدا و سیما نیز باید این فرصت را به مدیریت شهری جدید بدهد که به این اظهار نظر پاسخ بدهد. صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند و برای مدیریت شهری ارزشی قائل نیست

انتقاد نوری به تاخیر در بررسی پرونده‌های بلاتکلیف باغات در شورا

زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جریان بررسی یک پرونده باغ اظهار کرد: در طول فعالیت ١٧ ماهه کمیسیون ماده ٧ در مناطق و دبیرخانه تاکنون 20هزار پرونده بررسی شده اما هنوز 50پرونده در شورای شهر برای تشخیص باغ یا غیر باغ بودن رسیدگی نشده است.

وی ادامه داد: برخی از این پرونده‌ها برای سال 94است و هنوز رسیدگی نشده، در حالی که پرونده های سال ٩٧ در دستور قرارگرفته ،علت عدم رعایت زمان ارجاع پرونده هاچیست؟ اگر چه تعیین نوعیت املاک (باغ بودن)در شان شوراست اما تاخیر در بررسی پرونده‌ها باعث می‌شود رای شورا اثرش را از دست بدهد. بهتر است به جای آنکه پرونده سال 97برای بررسی به صحن ارجاع داده شود،پرونده‌هایی که از سال های قبل مانده،در اولویت دستور کار صحن قرار بگیرد.

موزه جلال و سیمین پولی شد

در ادامه اعضای شورای شهر تهران بنا بر پیشنهاد حجت نظری تصویب کردند که برای گردشگران ایرانی ورودی به خانه موزه جلال و سیمین 3هزار تومان،برای خارجی‌ها 10هزار تومان و برای جانبازان و خبرنگاران نیم بها شود.

بهاره آروین در جریان بررسی تعیین نرخ ورودی خانه جلال وسیمین گفت:کل درآمد یکسال این خانه 19میلیون و هزینه نگهداری یکسال آن 500میلیون تومان می‌شود. بهتر است که ننگ پولی کردن موزه‌ها را برای شورای پنجم نخریم که مورد موافقت قرار نگرفت.

شهربانو امانی هم پیشنهاد داد که کل موزه‌ها پولی شوند که حجت نظری پیشنهاد دهنده پولی شدن موزه جلال و سیمین گفت که مردم برای ورود به موزه‌ها می‌پرسند پولی است یا نه،اگرپولی باشد داخل نمی‌شوند.

شرح دستورالعمل انضباطی بهره‌برداران غرف میادین میوه‌ و تره‌بار

زهرا صدراعظم نوری،رییس کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دفاع از نظر این کمیسیون درباره مصوبه دستورالعمل انظباطی بهره‌برداران از اماکن،میادین و غرف سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در مواردی که پس از مدت قرارداد بهره‌بردار در مواعد تعیین شده (ظرف 4ماه از زمان  پایان مدت قرارداد)نسبت به پرداخت دیون قانونی مراجع برون‌سازمانی(بیمه کارگری،عوارض،مالیات و جرائم تعزیزاتی)و ارائه مفاصا حساب‌های مربوطه اقدام نکند،کل سپرده بهره‌بردار به نفع سازمان ضبط و یا بدهی بهره‌بردار به سازمان‌های ذیربط تا سقف سپرده موجود تهاتر می‌شود.

او ادامه داد:در صورتی که بدهی بهره‌بردار به سازمان‌های ذیربط کم‌تر از میزان سپرده باشد،مابقی سپرده به نفع سازمان ضبط و وصول می‌شود و مهلت ارائه مفاصا حساب غرفه‌داران از دوماه به 4ماه افزایش پیدا کرد.

در نهایت کلیات و جزییات اصلاحیه این مصوبه با اکثریت آرا به تصویب رسید.

رد بخشودگی خسارات تاخیر تادیه مودیان بدهکار به شهرداری تهران

در ادامه بهاره‌آروین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از طرف کمیسیون برنامه و بودجه کلیات لایحه بخشودگی تاخیر بدهکاران به شهرداری تهران را رد کرد.

نظر کمیسیون مورد تایید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و بخشودگی تاخیر بدهکاران منتفی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان