شهرداری بدهی‌های پیمانکاران را چگونه پرداخت می‌کند؟

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن هاشمی امروز در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه امروز تعدادی از اعضای شورا تذکراتی در حوزه های مختلف ارایه کردند.

رییس شورای شهر تهران گفت: جلسه امروز با برنامه ای مربوط به باغات شروع شد و بعد لایحه پرداخت جریمه های شهرداری بررسی شد و تبصره و آیین نامه های مربوط به آن بررسی شد و اعضای موافق و مخالف نظرات خود را در خصوص آن ارایه کردند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه صبح اعضای شورا با شهردار تهران گفت: قرار شد هفته آینده شهردار تهران گزارش صد روزه ای از عملکرد خود در صحن شورا ارایه کند.

رییس شورای شهر تهران افزود: در این جلسه در خصوص دادگاه میرلوحی و خداکرمی دو نفر از اعضای شورا مواردی مطرح شد و اعضا در این باره به ارایه نظرات پرداختند.

هاشمی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر قالیباف گفت: از صدا و سیما می خواهیم تا زمینه ای فراهم کند تا اعضای شورا و شهردار نیز نظرات خود را در این خصوص ارایه کنند و من گفتم اقداماتی که اخیرا انجام شده، احساس می شود غیر عادلانه است.

رییس شورای شهر تهران در ادامه گفت: در جلسه امروز در خصوص بدهی شهروندان به شهرداری مواردی مطرح شد که سرانجام طرح از سوی اعضای شورا رد شد.

هاشمی گفت: افزوده شدن دو تبصره به قوانین میادین میوه و تره بار بررسی شد و این دو تبصره اضافه شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز پیشنهاداتی درباره خانه موزه سیمین و جلال توسط اعضای شورا مطرح شد و پیشنهاداتی نیز در این خصوص ارایه شد و قرار شد برای بازدید از خانه موزه سیمین و جلال ورودیه ای اخذ شود و برای سایر خانه موزه ها نیز رقمی به عنوان ورودیه از شهروندان دریافت شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حمایت وزارت نفت از برقی شدن موتورسیکلت ها گفت: این اقدام بر اساس قانون انجام می شود و اصولا شرکت نفت در مواردی که برای برقی شدن خودروها وام پرداخت می شود و هزینه پرداخت می شود به مقداری که صرفه جویی سوخت انجام شود در جلسه ای موضوع بررسی شده و پس از راستی آزمایی شرکت نفت موظف شده تا به این گونه فعالیت ها کمک مالی کند.

هاشمی با بیان اینکه شرکت نفت تاکنون پرداخت جدی برای حمایت از این گونه اقدامات نداشته است، گفت: بخش عمده ای از آلودگی هوای شهر تهران از موتورهای بنزینی است، در حال حاضر سه میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند و 20 تا 30 درصد آلودگی های هوای تهران ناشی از موتورسیکلت هاست.

هاشمی با اشاره به بازدید از یکی از شرکت های صنایع دفاع تولید باطری های لیترومی گفت: با شرکت هایی مواجه شده ایم که می توانند موتور و درایدر بسازند و این مجموعه توان آن را دارد که در داخل کشور موتورهای برقی بسازد که با این اقدام باعث ایجاد شغل، صرفه جویی سوخت و کاهش آلودگی هوا می شود.

هاشمی در خصوص لایحه بودجه 98 شهرداری تهران نیز گفت: لایحه بودجه در کمیسیون ها مطرح شده است و اعضای شورا نیز پیشنهادات خود را در خصوص بودجه ارایه کرده اند و به زودی نظر کمیسیون ها به کمیسیون برنامه و بودجه می آید و پس از جمع بندی در کمیسیون تلفیق 10 اسفند در صحن شورا بررسی خواهد شد.

هاشمی در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: در حال حاضر میزان بدهی های شهرداری به پیمانکاران کاهش یافته است و پیشنهاداتی نیز برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ارایه کرده ایم.

هاشمی تصریح کرد: در این روش پیشنهاد داده ایم که ابتدا بدهی 80 درصد پیمانکاران که 20 درصد بدهی را دارند، پرداخت کنیم و در ادامه پیمانکارانی که طلب های با رقم بالا دارند با آنها مذاکره شود و به صورت نقدی یا غیر نقدی مطالبات آنها پرداخت شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان