اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خروجی سفر مدیران و کارکنان شهرداری چیست؟/ عضو شورای چهارم: سفرهای دوره گذشته هیچ نتیجه‌ای نداشت

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ روز گذشته مطابق با اعلام بهاره آروین، رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، اطلاعات سفرها و حقوق مدیران شهرداری تهران بر روی سامانه شفافیت قرار گرفت.

موضوعی که دراین گزارش بیشتر از همه جلب توجه می‌کرد؛ حضور مدیران و کارکنان شهرداری در کنفرانس، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعدد بود. سفرها و در عین حال هزینه‌هایی که مشخص نیست آیا خروجی قابل لمسی برای شهرداری تهران و سازمان و نهادهای تابعه‌اش داشته است یا نه.

قالیباف با هزینه خودش سفر می‌رفت

ابوالفضل قناعتی، عضو سابق و اصولگرای شورای شهرچهارم درباره اینکه سفرهای خارجی مدیران و کارکنان شهرداری آیا نتیجه‌ای هم دربردارد یا نه، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: سفرهای خارجی اغلب با دو هدف انجام می‌شود؛ یکی سفرهایی که شهرداری در آن می‌خواهد خدماتی را دریافت و یا کالایی را خریداری کند، دوم اینکه؛ بنا بر دعوت کشور خارجی همایش و یا پنل آموزشی برگزار می‌شود که برای استفاده از ظرفیت علمی و فناوری، مدیران یا کارکنان چه با هزینه شهرداری و چه با هزینه کشور میزبان، در آن‌ها شرکت می‌کنند.

قناعتی ادامه می‌دهد: در دوره گذشته چون فعالیت‌های عمرانی و حمل و نقلی زیادی انجام می‌شد، تعداد این سفرها بیشتر بود. آقای قالیباف هم اگر سفری می‌رفتند با هزینه خودشان بود و یا به عنوان خلبان سفر می‌کردند. در حال حاضر چون در شهرداری تهران فعالیت خاصی انجام نمی‌دهند،سفرهایشان هم توجیه ندارد.

عضو شورای چهارم: سفرهای دوره قبل هیچ خروجی نداشت

همین سوال را از محمد حقانی،عضو اصلاح‌طلب شورای چهارم پرسیدیم. او می‌گوید: اگر این سفرها خروجی برای شهرداری و مردم داشته باشد به جای 10سفر باید 100سفر انجام شود. در عین حال به جای اینکه مدیران و کارکنان عالی رتبه به این سفرها بروند، کارشناسان که کار اصلی راهبری شهرداری را بر عهده دارند، باید از آموزش کشورهای دیگر منتفع شوند. اما اگر سفرها خروجی نداشته باشد حتی یک سفر هم زیادی است.

او اضافه می‌کند: به نظر من سفرهایی که در دوره گذشته انجام می‌شده هیچ خروجی نداشته است، افرادی سلیقه‌ای انتخاب می‌شدند و به سفر می‌رفتند، اگر این سفرها انجام نمی‌شد هم اتفاق خاصی نمیفتاد.

حقانی ادامه می‌دهد: سفرها باید هدفمند باشند و بعد از دریافت گزارش باید نتیجه‌ای هم برای شهرداری و شهر داشته باشند. برای مثال ما به نمایشگاه گل ایتالیا دعوت شدیم و از آن موقع به بعد هرسال نمایشگاه گل در تهران برگزار می‌شود.

سفرها بیش از اندازه و غیر مرتبط نباشد

حسن خلیل‌آبادی، عضو فعلی شورای شهر نیز درباره کارکرد سفرهای خارجی مدیران و کارکنان شهرداری تهران می‌گوید:این سفرها برای آشنایی با یافته‌های نوین جهانی انجام می‌شود اما در عین حال نباید بیش از اندازه و یا غیرمرتبط باشد و بعد از اتمام سفر نیز گزارشی گرفته و نتیجه آن در فعالیت‌های مدیر و کارمند ارزیابی شود.

و اما کلام آخر اینکه؛ شاید بهتر باشد، مدیریت شهری جدید در کنار انتشار لیست سفرهای خارجی مدیران، میزان اثربخشی آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهد و اگر نتیجه‌ای در برندارد، در شرایط فعلی که شهرداری همگام با سایر نهادها و سازمان‌های دیگر، گرفتار غول بزرگ مشکلات مالی است، این سفرها کم و یا صفر شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان