جزئیات معافیت هزینه‌های انرژی مدارس از سوی مجلس

خبرگزاری تسنیم: جبار کوچکی‌نژاد اظهار داشت: طرح معافیت مدارس و واحد‌های آموزشی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف در مجلس به تصویب نمایندگان رسید و این طرح در سال 98 اجرایی می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تاکنون بحث‌های زیادی در مورد معافیت واحد‌های آموزشی از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز در مجلس شکل گرفته است افزود: با این همه به دلیل وجود برخی موانع طرح معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی تاکنون به تصویب مجلس نرسیده بود.

کوچکی‌نژاد از پیگیری‌های خود و پیشنهادی که سال گذشته در همین زمینه به کمیسیون تلفیق مجلس داده است سخن گفت و تصریح کرد: با اینکه پیشنهاد بنده رأی لازم را به‌دست آورد، اما در صحن علنی مجلس به دلیل اتخاذ پاره‌ای از تصمیمات مدارس کشور نتوانستند از مزایای طرح معافیت به خوبی بهره‌مند شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس از تخصیص 100 میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس در سال گذشته برای اجرای معافیت مدارس از پرداخت بهای آب و برق و گاز سخن گفت و بیان داشت: به‌خاطر سقف اعتباراتی که تعیین شده بود طرح معافیت واحد‌های آموزشی از پرداخت بهای انرژی به خوبی اجرایی نشد.

وی به اقدام امسال دولت جهت اختصاص 100 میلیاد تومان اعتبار در تبصره 14 مربوط به بخش هدفمندسازی یارانه‌ها ا‌شاره کرد و گفت: بر این اساس 60 میلیارد تومان برای هزینه برق واحد‌های آموزشی، 30 میلیارد تومان برای گاز و 10 میلیارد تومان نیز برای بهای آب مصرفی در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه واحد‌های آموزشی سالانه بیش از 600 میلیارد تومان هزینه انرژی می‌پردازند گفت: امروز پیشنهادی را بنده در مورد معافیت واحد‌های آموزشی از پرداخت بهای انرژی مطرح کردم که مورد موافقت نمایندگان واقع شد و طرح مذکور به تصویب رسید.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه طبق این طرح کلیه واحد‌های آموزشی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش از پرداخت بهای آب، برق و گاز در حد الگوی مصرف تعیین شده معاف هستند عنوان کرد: طبق قانون مصوب مجلس شرکت‌های تابعه حق دریافت هزینه انرژی مصرفی و حتی صدور قبض را برای مدارس ندارند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مدارسی که از الگوی مصرف تعیین شده وزارت آموزش و پرورش، وزارت نفت و وزارت نیرو تخطی کنند ملزم به پرداخت بهای انرژی هستند ابراز داشت: در صورت مصرف کمتر از حد الگوی تعیین شده هیچ‌گونه بهای گاز و برق و آبی نباید از مدارس گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه با اجرای این مصوبه جدید به مدارس و واحد‌های آموزشی سراسر کشور کمک شایان توجهی می‌شود عنوان کرد: با این قانون به میزان 500 میلیارد تومان به واحد‌های آموزشی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش کمک مالی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان