کدامیک؟ تویوتا کمری ۲۰۱۹ یا هوندا آکورد ۲۰۱۹؟

در زمان نگارش این مطلب دو مدل تویوتا کمری و هوندا آکورد به طور مشترک در جایگاه نخست رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط قرار گرفته‌اند.

کدامیک؟ تویوتا کمری 2019 یا هوندا آکورد 2019؟

خودرو‌های پیشرو در بخش اتومبیل‌های سایز متوسط از طراحی مجدداً آن‌ها که در سال 2018 به وقوع پیوسته به روز رسانی چشمگیری را به خود ندیده‌اند.

در زمان نگارش این مطلب دو مدل تویوتا کمری و هوندا آکورد به طور مشترک در جایگاه نخست رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط قرار گرفته‌اند.

در صورتیکه قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید اطلاعات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع شوید، به همین سبب ما این دو مدل را در کنار یکدیگر قرار داده‌ایم تا تصمیم گیری را برای شما آسان کنیم.

ما با استفاده از داده‌های امتیاز دهی وبسایت یو اس نیوز دریافتیم که کدام خودرو در بخش‌هایی که از بیشترین اهمیت برای خریداران بخش خودرو‌های سدان سایز متوسط برخوردار بوده نسبت به دیگر بهتری عمل کرده است.

همچنین با برجسته سازی تفاوت‌ها و تشابهات میان این دو خودرو می‌توانیم به خریداران احتمالی کمک کنیم تا به گزینه‌ی مورد نظر خود پی ببرد. پس در نتیجه ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

به یاد داشته باشید که امتیازات وبسایت یو اس نیوز همزمان با مشخص شدن اطلاعات و نقد و بررسی‌های تخصصی جدید به طور مرتب به روز رسانی می‌شوند. بنابراین امتیازات ذکر شده در این مقایسه ممکن است با امتیازات موجود در بخش نقد و بررسی‌های خودرو‌های جدید ما مغایرت داشته باشد:

قیمت

برنده: تویوتا کمری 2019

هر دو مدل دارای قیمت‌های پایه‌ای هستند که در سطح متوسط این کلاس خودرو و با اختلاف چند صد دلاری از یکدیگر قرار دارند.

محدوده‌ی قیمتی تویوتا کمری از 23٫945 دلار برای مدل پایه‌ی L تا 34٫700 دلار برای مدل برتر XSE متغیر است.

از طرفی قیمت هوندا آکورد از 23٫720 دلار برای مدل پایه‌ی LX آغاز شده و تا 35٫950 دلار برای مدل برتر Touring ادامه پیدا می‌کند.

در حالیکه این دو سدان سایز متوسط دارای قیمت‌های مشابهی هستند اما تویوتا کمری پیروزی در این بخش را از آن خود می‌کند.

در حقیقت تعادل تویوتا کمری میان کیفیت و ارزش منجر به این شد که عنوان ارزشمند‌ترین خودرو سایز متوسط در سال 2019 را به این خودرو اعطا کنیم.

قابلیت اطمینان

برنده: تویوتا کمری 2019

هیچ یک از دو خودرو برای مدل‌های سال 2019 خود از سوی کمپانی J.D. Power در زمینه‌ی قابلیت اطمینان امتیاز دهی نشده‌اند اما با این حال مدل‌های تقریباً مشابه سال 2018 آن‌ها دارای امتیاز هستند.

تویوتا کمری 2018 امتیاز 4٫5 از پنج و هوندا آکورد 2018 نیز امتیاز 4 از پنج را در بخش قابلیت اطمینان به خود اختصاص داده‌اند.

با در نظر گرفتن امتیاز سه به عنوان امتیاز میانگین، هر دو امتیاز بالاتر از حد متوسط در سرتاسر صنعت اتومبیل به شمار می‌روند.

این دو خودرو همچنین به وسیله‌ی یک گارانتی پایه‌ی سه ساله یا 36٫000 مایلی و یک گارانتی پیشرانه پنج ساله یا 60٫000 مایلی پشتیبانی می‌شوند.

راحتی صندلی

برنده: مساوی

مدل‌های هوندا آکورد و تویوتا کمری هر دو از صندلی‌هایی راحت و جادار به همراه فضای پا فراوان در هر دو ردیف بهره می‌برند. روکش پارچه‌ای نیز در هر دو خودرو به صورت پیش فرض ارائه می‌شود.

هوندا آکورد می‌تواند به امکاناتی نظیر صندلی‌های جلویی قابل تنظیم به صورت برقی به همراه روکش چرمی، صندلی‌های جلوی مجهز به سیستم گرمایشی و تهویه، و سیستم گرمایشی در صندلی‌های عقب مجهز شود.

آپشن‌های موجود در تویوتا کمری شامل صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم گرمایشی و قابل تنظیم به صورت برقی به همراه روکش چرم مصنوعی و یا چرم واقعی می‌شود.

فضای حمل بار

برنده: هوندا آکورد 2019

تمامی مدل‌های هوندا آکورد در صندوق عقب خود برابر با 16٫7 فوت مکعب فضا ارائه می‌دهند که بالاتر از حد متوسط محسوب می‌شود.

فضای حمل بار موجود در این خودرو بزرگ‌تر از فضای 14٫1 فوت مکعبی در مدل پایه‌ی تویوتا کمری و فضای 15٫1 فوت مکعبی در تمامی مدل‌های دیگر این خودرو به شمار می‌رود.

هر دو خودرو برای کمک به جا شدن اجسام بزرگ‌تر به همراه قابلیت خم شدن دو بخشی صندلی‌های پشتی عرضه می‌شوند.

کیفیت فضای داخلی

برنده: تویوتا کمری 2019

تویوتا کمری و هوندا آکورد هر دو از اتاق‌هایی زیبا و مدرن برخوردار هستند.

به اعتقاد منتقدین طراحی‌های اتاق این دو خودرو در حین زیبا بودن کاربردی نیز می‌باشند و اکثریت بر این باورند که این دو خودرو در این زمینه جزو بهترین‌های کلاس خود محسوب می‌شوند.

اتاق‌های این دو خودرو عمدتاً با مواد باکیفیت و با سطوحی نرم تزئین شده‌اند، اما با این حال در مدل آکورد قطعات تزئینی پلاستیکی بیشتری نسبت به تویوتا کمری به چشم می‌خورد.

همین موضوع برای اعطای پیروزی در این بخش به کمپانی تویوتا کفایت خواهد کرد.

امکانات فضای داخلی

برنده: تویوتا کمری 2019

تویوتا کمری از امکاناتی مانند سیستم اطلاعاتی سرگرمی Entune به همراه یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بلوتوث، و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی که ویژگی جدید مدل 2019 این خودرو محسوب می‌شود، برخوردار می‌باشد.

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، بلوتوث و یک درگاه یو اس بی از جمله امکاناتی است که در مدل پایه‌ی هوندا آکورد می‌توان یافت.

این در حالیست که سیستم صوتی تویوتا کمری به شش اسپیکر مجهز است، در حالیکه هوندا آکورد تنها از چهار اسپیکر برخوردار می‌باشد.

اما کدام ترکیب امکانات پیش فرض گزینه‌ی بهتری است؟ عمدتاً به لطف ویژگی‌های صفحه نمایش لمسی و قابلیت پشتیبانی از اپل کار پلی، این امتیاز به برند تویوتا می‌رسد.

شتاب

برنده: تویوتا کمری 2019

اگر به دنبال شتابی بهتر در رانندگی روزمره‌ی خود هستید تویوتا کمری گزینه‌ی مورد نظر شماست.

مدل پایه‌ی این خودرو به یک موتور 2٫5 لیتری چهار سیلندر با توان تولید 203 اسب بخار قدرت مجهز است که این خروجی قدرت باعث شده تا این موتور به یکی از بهترین گزینه‌های غیر توربو در کلاس خود تبدیل شود.

در سوی دیگر هوندا آکورد به همراه یک موتور 1٫5 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت 192 اسب بخار عرضه می‌شود.

این موتور شتابی روان را در اختیار راننده قرار خواهد هر چند که به چالاکی موتور پایه‌ی تویوتا کمری نخواهد رسید. هر دو خودرو به منظور برخورداری از قدرت بیشتر می‌توانند ارتقاء یابند.

تویوتا کمری از آپشن موتور 3٫5 لیتری شش سیلندر با توان تولید 301 اسب بخار قدرت بهره می‌برد و هوندا آکورد نیز می‌تواند به یک موتور 2٫0 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی قدرت 252 اسب بخار مجهز شود.

راندمان سوخت

برنده: تویوتا کمری 2019

تویوتا کمری زمانیکه به موتور پایه چهار سیلندر خود و سیستم انتقال قدرت اتوماتیک مجهز باشد راندمان سوخت بهتری را نسبت به هوندا آکورد ارائه می‌کند.

راندمان سوخت این خودرو برابر با 29 مایل بر گالن در شهر، 41 مایل بر گالن در بزرگراه، و 34 مایل بر گالن به صورت ترکیبی برآورد شده که این ارقام برای این کلاس خودرو بسیار خوب تلقی می‌شوند.

مدل پایه‌ی هوندا آکورد که به یک موتور چهار سیلندر و یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک مجهز است راندمان سوخت 30 مایل بر گالن در شهر، 38 مایل بر گالن در بزرگراه،‌ و 33 مایل بر گالن را به صورت ترکیبی به ثبت می‌رساند.

هر دو مدل همچنین به همراه موتور‌های هیبریدی نیز عرضه می‌گردند. راندمان سوخت مدل پایه‌ی تویوتا کمری هیبرید برابر با 51 مایل بر گالن در شهر و 53 مایل بر گالن در بزرگراه محاسبه شده است.

این در حالیست که مدل هیبرید هوندا آکورد معادل 47 مایل بر گالن در شهر و 47 مایل بر گالن در بزرگراه را به ثبت می‌رساند.

سواری و هندلینگ

برنده: مساوی

به عقیده‌ی منتقدین حرفه‌ای صنعت خودرو هوندا آکورد و تویوتا کمری جزو جذاب‌ترین خودرو‌ها برای رانندگی در کلاس خودرو‌های سایز متوسط به شمار می‌روند.

هر دو خودرو از سواری نرم، هندلینگی چابک، و سیستم هدایتی دقیق بهره می‌برند. هر دو مدل به صورت پیش فرض به همراه سیستم سواری دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند.

این دو خودرو همچنین به انتخاب‌گر‌های حالت رانندگی نیز مجهز هستند که امکان تنظیم دینامیک رانندگی به حالت اسپورت‌تر یا بالعکس را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

ایمنی

برنده: تویوتا کمری 2019

تویوتا کمری امتیاز درخشانی را در زمینه‌ی ایمنی به خود اختصاص داده است.

این خودرو با کسب امتیاز Good در تمامی آزمایشات جداگانه‌ی تصادف موسسه‌ی بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) عملکرد بسیار خوبی را در برنامه‌ی آزمایشی این موسسه از خود به نمایش گذاشته است.

این خودرو همچنین عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس را نیز به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، تویوتا کمری امتیاز کلی پنج ستاره‌ی کامل آزمایشات تصادف را نیز از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) دریافت کرده است.

در سوی دیگر هوندا آکورد نیز با کسب امتیاز Good در تمامی آزمایشات تصادف،‌ عملکرد مناسبی را در برنامه آزمایشی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به ثبت رسانده است.

این موسسه همچنین عنوان انتخاب ایمنی برتر را نیز به این خودرو اعطا کرده است. علت دریافت نکردن عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس امتیازات پایین‌تر این خودرو در بخش ایمنی چرا‌‌غ‌های جلو می‌باشد.

هوندا آکورد نیز همانند همتای خود موفق به دریافت امتیاز کلی پنج ستاره‌ در آزمایشات تصادف از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها شده است.

هر دو مدل کمری و آکورد در مقایسه با بسیاری از رقبای خود از امکانات ایمنی پیش فرض بیشتری برخوردار هستند.

هر دو خودرو به صورت پیش فرض به همراه امکاناتی از قبیل دوربین دید عقب، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و کروز کنترل منطبق شونده روانه‌ی بازار می‌گردند.

تویوتا کمری همچنین از امکاناتی مانند سیستم تشخیص عابرین پیاده و نور بالای خودکار نیز بهره مند است در حالیکه هوندا آکورد نیز به تجهیزاتی نظیر سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده و سیستم تشخیص علائم ترافیکی مجهز می‌باشد.

امکاناتی مانند سیستم نظارت بر نقطه کور، صفحه نمایش هشدار دهنده، و سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در حین حرکت رو به عقب نیز آپشن‌های مشترک این دو خودرو را تشکیل می‌دهند.

برنده …

تویوتا کمری 2019

هوندا آکورد صرف نظر از صندوق عقب بزرگ‌تر خود خودرویی به خوبی تویوتا کمری نمی‌باشد.

با این حال این خودرو همچنان گزینه‌ای بسیار خوب محسوب می‌شود و از بسیاری از رقبای خود در رتبه بندی خودرو‌های سایز متوسط ما بهتر عمل می‌کند.

با این وجود تویوتا کمری گزینه‌ی معقول‌تری خواهد بود. این خودرو بسیاری از ویژگی‌های برتر هوندا آکورد را در خود داشته و با این حال قدرت و راندمان سوخت بهتری را در کنار اتاقی زیبا‌تر در اختیار مالکین خود قرار می‌دهد.

هر دو این خودرو‌های سایز متوسط گزینه‌هایی مناسب محسوب می‌شوند اما با این وجود در این میان تویوتا نسبت به رقیب خود برتری دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان