واکنش ناتو به اظهارات پوتین در تهدید کشور‌های غربی

خبرگزاری اسپوتنیک:"پیرس کازالت"، معاون سخنگوی ناتو اظهار داشت: ناتو پیام پوتین به کشور‌های غربی را تهدیدی برای خود می‌داند.

او افزود که اظهارات همراه با تهدید متحدان ناتو غیرقابل قبول است. کازالت همچنین تأکید کرد که ناتو یک مسابقه تسلیحاتی جدید را نمی‌خواهد.

به گفته وی، از روسیه بار‌ها و بار‌ها خواسته شده است که موشک‌های با برد متوسط خود را از بین ببرد. او همچنین یادآور شد که ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو، وعده داده است که سلاح‌های هسته‌ای جدید در اروپا مستقر نشوند.

علاوه بر این، ناتو معتقد است که دفاع موشکی از واحد نظامی صرفا یک دفاع طبیعی است و امکانات موجود در رومانی و لهستان به طور کامل با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد و کوتاه برد مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید

پوتین: در صورت تهدیدشدن، خاک آمریکا را هدف قرار می‌دهیم

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در سخنرانی سالانه خود در نشست مجمع فدراسیون (نمایندگان دو مجلس شورای فدراسیون و دومای دولتی) اعلام کرد سلاح‌های روسیه نه‌تن‌ها کشور‌هایی را هدف قرار خواهد داد که موشک‌های برد کوتاه و متوسط آمریکایی در آنجا مستقر می‌شوند، بلکه در صورت تهدید علیه امنیت کشور، خاک خود آمریکا نیز هدف قرار خواهد گرفت.

وی همچنین هشدار داد، در صورت استقرار این نوع موشک‌های آمریکایی در کشور‌های اروپا، روسیه به این اقدام پاسخ متقارن و غیرمتقارن نشان خواهد داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان