سفیر روسیه در یمن ادعا‌های آمریکا علیه ایران را رد کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه اینترنتی المسیره، ولادیمیر دیدوشکین، سفیر روسیه در یمن، در گفتگو با روزنامه روسی کومرسانت، ادعا‌های آمریکا را مبنی بر استفاده نیرو‌های انصارالله از تسلیحات و پهپاد‌های ایرانی تکذیب کرد.

ولادیمیر دیدوشکین گفت: هیچ نشانه‌ای در تائید ادعا‌های آمریکایی‌ها مبنی بر استفاده انصارالله از موشک‌ها و پهپاد‌های ساخت ایران وجود ندارد.

او افزود: تلاش برای متهم کردن ایران به صدور سلاح به یمن بسیار خطرناک است و نشانه‌ای در تائید این ادعا‌ها مشاهده نمی‌شود. ما در یمن ویژگی ممتازی داریم. از ابتدای درگیری‌ها در این کشور توانسته ایم تماس هایمان را با همه جریان‌های سیاسی حفظ کنیم. میان سیاست‌های روسیه با سیاست‌های کشور‌های غربی تفاوت اساسی وجود دارد. ما یمنی‌ها را به دوست و غریبه تقسیم نمی‌کنیم و معتقدیم با همه طرف‌های درگیر فاصله یکسانی داریم. ما معتقدیم یمنی‌ها خود باید مشکلاتشان را حل کنند و فقط تلاش می‌کنیم به آن‌ها کمک کنیم تا زبان مشترکی ایجاد کنند.

سفیر روسیه در یمن همچنین تصریح کرد: سیاست انتخاب متحدان که سیاست غرب و به ویژه آمریکاست، در واقع سیاست تفرقه افکنی است که منجر به تشدید اختلافات داخلی در هر کشوری می‌شود. یمنی‌ها این مسئله را به وضوح احساس می‌کنند. اما اگر از هریک از طرف‌های درگیر در یمن درخصوص روسیه بپرسید خواهند گفت: روسیه تنها کشور قابل اعتماد است. این اعتماد اهمیت بسیاری دارد. آن‌ها می‌دانند که ما دروغ نمی‌گوییم و از منافع ژئوپلتیک خاصی دفاع نمی‌کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان