یک معضل جهانی؛ نا آگاهی ۷۰ درصد رانندگان نسبت به قوانین رانندگی در اتوبان

در نتیجه تحقیقات انجام شده در میان ۲۲,۰۰۰ راننده بریتانیایی مشخص شد که تنها ۲۷ درصد از افراد قوانین رانندگی در اتوبان را به خوبی میدادند و در زمانی که یکی از لاین ها مسدود میشود میتوانند به درستی عمل "Zip-Merge" انجام دهند

در نتیجه تحقیقات انجام شده در میان 22,000 راننده بریتانیایی مشخص شد که تنها 27 درصد از افراد قوانین رانندگی در اتوبان را به خوبی میدادند و در زمانی که یکی از لاین ها مسدود میشود میتوانند به درستی عمل "Zip-Merge" انجام دهند.عمل یاد شده به این صورت میباشد که در زمان مسدود بودن یک لاین رانندگاه طبق قوانین خاصی از دو لاین مجاور همانند یک زیپ به یکدیگر ملحق میشوند و به حرکت ادامه میدهند.
یکی از قوانین رانندگی در اتوبان بیان میکند که رانندگان باید باید به درستی از علائم موجود پیروی کرده و در صورت مسدود بودن مسیر در لاین مشخص شده حرکت کنند. بر اساس این قانون در شرایط عادی رانندگان نباید لاین حرکت خود را تغییر دهند و یکی شدن مسیر های حرکت تنها در زمانی باید صورت گیرد که سرعت حرکت بسیار کم بوده و یا تعمیراتی در حال انجام میباشد.
اما باید گفت متاسفانه بی اعتنایی رانندگان نسبت به قواین یاد شده اصلا تعجب بر انگیز نیست. تا جایی که نیمی از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته اند اعلام کرده اند برای مدتی قوانین را مطالعه نکرده اند، حدود 36 درصد افراد از زمان گرفتن گواهی نامه در این رابطه مطالعه ای نداشته اند و حدود 20 درصد آنها بیان کردند که بیش از 10 سال میشود که حتی قوانین را در اختیار ندارند.
آقای اندی رندال، مدیر سرویس های خودروی Halfords Autocentres، در این رابطه بیان میکند : " ما به رانندگان پیشنهاد میکنیم پس از اطلاع کامل از قوانین از سالم بودن خودروی خود کاملا مطمئن شوند و سپس به جرکت در اتوبان ها بپردازند. تمام چیزی که ما میخوایهم رسیدن رانندگان به مقصد مورد نظرشان به صورت کاملا ایمن میباشد."
به نظر شما آمار ضعف اطلاعات رانندگان در ایران تا چه میزان است؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر