مقایسه بنچمارک گلکسی اس ۱۰ با سایر پرچمدارهای موجود در بازار

طی هفته‌ای که گذشت سرانجام سامسونگ به طور رسمی از گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس رونمایی کرد. قرار است این دو مدل با چیپست‌ اسنپدراگون ۸۵۵ در آمریکا و اگزینوس ۹۸۲۰ برای سایر نقاط جهان عرضه شوند.

مقایسه بنچمارک گلکسی اس 10 با سایر پرچمدارهای موجود در بازار

طی هفته‌ای که گذشت سرانجام سامسونگ به طور رسمی از گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس رونمایی کرد. قرار است این دو مدل با چیپست‌ اسنپدراگون 855 در آمریکا و اگزینوس 9820 برای سایر نقاط جهان عرضه شوند.

چیپست اگزینوس 9820 با معماری 8 نانومتری از 8 هسته پردازشی شامل 2 هسته اگزینوس M4 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز، 2 هسته Cortex A75 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و در نهایت 4 هسته کم مصرف Cortex A55 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز بهره می‌برد.

سامسونگ با استفاده از معماری DinamlQ قادر بوده تا از انواع مختلفی از هسته‌ها به طور همزمان استفاده کرده و به عملکرد مطلوب و بهره‌وری بیشتری برسد. همچنین چیپست اگزینوس 9820 از تراشه گرافیگی Mali-G76 MP12 بهره برده که با موتور بازی سازی آنریل انجین برای اجرای بهتر بازی‌ها بهینه سازی شده است.

تک هسته ای

چند هسته ای

در تست تک هسته‌ای گیک بنچ، گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف کمی پایین‌تر از آیفون XS قرار می‌گیرند اما این اختلاف در تست چندهسته‌ای گیگ بنچ بیشتر شده و پرچم‌دارهای جدید سامسونگ پایین‌تر آیفون XS Max و شیائومی می 9 حضور دارند.

آنتونو

در تست آنتونو نیز همین وضعیت برقرار بوده و گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف کمی پایین‌تر از شیائومی می 9 و آیفون XS Max جا خوش کرده است.

البته این اختلاف در تست تغییر پیکسل ها بیشتر شده و اس 10 و اس 10 پلاس با اختلاف نسبتا زیادی پشت‌سر پرچمدارهای جدید اپل، شیائومی و وان پلاس قرار گرفته اند.

در ضمن عملکرد یکسان اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 باعث شده تا هر دو آن‌ها به صورت واحد در تست‌های بالا حضور داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت که گلکسی اس 10 از لحاظ عملکرد پردازنده گرافیکی در تست‌های بالا عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته و تنها در بعضی از تست‌ها در مقایسه با آدرنو 640 (اسنپدراگون 855) کم می‌آورد.

در انتها باید منتظر ماند و دید که عملکرد پردازشی و گرافیکی پرچمدار جدید سامسونگ در استفاده روزانه چگونه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان