رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با میزان:

۱۴۷۸ نفر از زندانیان مشمول عفو شدند/ آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با تشریح جزئیات آمار زندانیانی که در این استان مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند گفت: ۱۴۷۸ نفر از زندانیان استان مشمول این عفو قرار گرفتند؛ این آمار نهایی در استان نیست و برآورد ما این است که این آمار ۲۵۰۰ نفر از زندانیان استان را شامل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در تشریح جزئیات آمار زندانیانی که مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند، گفت: به دنبال اعلام دستورالعمل عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به سراسر کشور اقدامات خوبی در دادگاه‌ها و دادسراه‌های استان انجام گرفت و تا تاریخ 97/12/1 مجموعا 1478 نفر از زندانیان استان مشمول این عفو قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: از این تعداد 1424 نفر مرد معادل 3/96 درصد و 54 نفر زن معادل 7/3 درصد از مشمولان را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: 848 نفر از زندانیان مشمول، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند و از رافت اسلامی برخوردار گشتند که از این تعداد 18 نفر زن معادل 2/2 درصد و 830 نفر مرد معادل 97 درصد از افراد مشمول را شامل شدند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: 630 نفر از افراد مشمول شامل تخفیف مجازات شدند که 36 نفر از آن‌ها زن و 594 نفر مرد را شامل می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این آمار نهایی در استان نیست و برآورد ما این است که این آمار 2500 نفر از زندانیان استان را شامل شود و حدود 1200 نفر نیز به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و ان شالله شاهد حضور دوباره آن‌ها در زندان نباشیم و از این رافت اسلامی به خوبی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: تا دهم اسفند تمام افراد مشمول شناسایی و زمینه آزادی افراد مشمول هم انجام خواهد پذیرفت و آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان