رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

اصلاح برخی زیرساخت‌ها باعث تحقق اهداف حوزه پیشگیری از وقوع جرایم می‌شود/ لزوم پرداختن به موانع و مشکلات پیش روی صنایع دستی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان پیشگیری را مهمترین رکن از ارکان هر دستگاه دانست و گفت: اگر بسیاری از زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف به درستی اصلاح شود می‌توان انتظار تحقق اهداف و نتایج مطلوب حوزه پیشگیری از وقوع جرایم را داشت.

اصلاح برخی رفتار‌ها و زیرساخت‌ها باعث تحقق اهداف حوزه پیشگیری از وقوع جرایم خواهد شد/ پرداختن به موانع و مشکلات پیش روی صنایع دستی در استانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اصلاح برخی رفتار‌ها و زیرساخت‌ها را موجب تحقق اهداف حوزه پیشگیری از وقوع جرایم عنوان کرد.

وی پس از ارائه گزارش سازمان آتش نشانی پیرامون برخی مشکلات در انجام وظایف این سازمان به دلیل نحوه ایمن سازی‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: وجود بافت‌های فرسوده و اماکن و ابنیه قدیمی کار را برای امداد رسانی‌های احتمالی در شرایط بحران توسط نیرو‌های امداد رسان از جمله سازمان آتش نشانی دشوار ساخته است.

وی افزود: ضروری است این شورا با همکاری و همراهی سایر نهاد‌ها با تشکیل کارگروهی ویژه نسبت به بازرسی و بازدید مستمر و دوره‌ای مدارس، مراکز تجاری و بازارها، سینماها، حسینیه‌ها و مساجد و اتخاذ تدابیر لازم و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به رفع نقص و ایمن سازی اقدام لازم را معمول دارد.

رئیس شورای پیشگیری استان اصفهان پرداختن به موانع و مشکلات پیش روی صنایع دستی استان را یکی دیگر از موارد مطروحه در این جلسه اعلام و خاطرنشان ساخت: استان اصفهان به عنوان استانی هنر پرور با دارا بودن بیشترین ظرفیت‌های هنری در صنایع کشور نیازمند اتخاذ راهکاری است که این صنعت ارزشمند که شهرت و آوازه جهانی دارد از هر گونه آسیب مصون بماند.

وی یادآور شد: مسایلی همچون ورود کالا‌های قاچاق و بی کیفیت تحت عنوان صنایع دستی، عدم وجود زیرساخت‌های مدیریت محور، عدم فروش مناسب و یا وجود واسطه و افراد سودجو، عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و در نتیجه عدم اعتماد مشتریان از جمله مسایلی است که صنایع دستی استان را تهدید می‌کند.

وی ارائه طرحی جامع را در این خصوص ضروری دانست و آنرا در دستور کار جلسه با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قرار داد.

خسروی وفا مقابله با خشونت را از دیگر موضوعات این جلسه شورا اعلام و تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوب و سازنده‌ای که تا کنون در این حوزه صورت پذیرفته که نتیجه عملی آن پیشگیری از افزایش آمار جرایم با موضوع خشونت بوده است، اما در این خصوص لازم است برنامه ریزی‌ها در زمینه فرهنگ سازی و آموزش و ارتقاء هر چه بیشتر شور و نشاط اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از خشونت بیش از پیش در دستور کار مسئولان باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر