آتش کشیدن زنده زنده یک روباه در سیرجان جنجالی شد! +عکس

خبرگزاری تسنیم: طی ساعات گذشته، تصاویری از به آتش کشیدن یک روباه در یکی از روستا‌های استان کرمان در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و تاثر کاربران مجازی را به همراه داشته است.

طبق اعلام رسانه‌های بومی، یکی از روستاییان حومه شهرستان سیرجان، پس از مواجهه با صحنه شکار مرغ و خروس‌هایش توسط یک روباه، با استفاده از مواد اشتعال‌زا، روباه نگون‌بخت را زنده به آتش کشیده و از لحظات پایانی سوختن خاکستر حیوان، تصاویری به ثبت رسانده است. تصاویری که انتشار آن در فضای مجازی سبب شد، کاربران خواهان مجازات برای متهم شوند.

آتش کشیدن زنده زنده یک روباه در سیرجان جنجالی شد! +عکس

 

محمود علیرضایی - رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان با ابراز تاسف این رویداد می‌گوید: پیگیری‌ها برای شناسایی این متهم شکار غیرمجاز آغاز شده و اعلام جرم علیه وی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، تعارضات میان انسان و وحوش، یکی از عمده‌ترین چالش‌های حیات وحش کشور است که سالانه قربانیان زیادی می‌گیرد، چرا که عواملی مانند تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه سبب شده گوشتخوارانی، چون پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، شغال، گربه وحشی، وشق، سیاهگوش و خرس به منظور یافتن طعمه به جوامع انسانی نزدیک شوند؛ جایی که عموماً حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد: از وارد آمدن خسارت به دام‌ها و طیور گرفته تا درگیری میان افراد خسارت‌دیده و جانوران معارض که تبعات آن در برخی موارد به مصدومیت انسان منجر می‌شود و در اغلب موارد به کشتار انتقام‌جویانه و دلخراش جانور معارض.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان