ماهان شبکه ایرانیان

موزه شکست ها؛ مکانی که پروژه ها و محصولات ناموفق شرکت های بزرگ را به نمایش می گذارد

بشر در طول زندگی خود همواره در تلاش بوده ابزارهای کاربردی بسازد و به وسیله آن ها زندگی خود را راحت تر نماید

موزه شکست ها؛ مکانی که پروژه ها و محصولات ناموفق شرکت های بزرگ را به نمایش می گذارد

بشر در طول زندگی خود همواره در تلاش بوده ابزارهای کاربردی بسازد و به وسیله آن ها زندگی خود را راحت تر نماید. این تلاش ها معمولا نتیجه می دهد و به ساخت دستگاه های مفید و کاربردی ختم می شود. از جمله مهترین دستاوردها در این زمینه، می توان به تلفن های هوشمند اشاره نمود. اما سعی و کوشش دانشمندان همواره به هدف مورد نظر نمی انجامد و گاهی اوقات شکست پیش روی بشر قرار می گیرد.

شکست و عدم موفقیت بخشی از فرایند تولید هر وسیله است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. برخی از ابزارها نیز با عدم استقبال مصرف کننده ها مواجه می شوند و شکست تجاری را تجربه می کنند. با این حال مردم همواره موفقیت ها را به یاد دارند. اما به تازگی محلی گشایش یافته که سعی دارد به شکست خورده ها نیز توجه نشان دهد.

«موزه شکست ها» عنوان مکانی است که در آن ابزارهای ناموفق و شکست خورده به نمایش درآمده اند. دکتر ساموئل وست روانشناس سازمانی، این ایده را به واقعیت تبدیل کرده و هفت سال در زمینه شکست ها، موفقیت ها و صحبت هایی که در این رابطه به میان می آید، تحقیق کرده است.

وی در این رابطه می گوید: “من از تمجید و مورد ستایش قرار گرفتن موفقیت ها خسته شدم؛ به خصوص آنکه 80 تا 90 درصد نوآوری ها با شکست مواجه می شوند.”

او تصادفا با موزه «روابط شکست خورده» که در زمینه نمایش یادگاری های عشق های به نتیجه نرسیده فعالیت دارد، آشنا می شود و این ایده به ذهنش خطور می کند.

دکتر وست اظهار داشته که قصد دارد با به نمایش گذاشتن عدم موفقیت ها به همه نشان دهد که نوآوری نیاز به شکست دارد و نمی توان بدون رخ دادن این پدیده به موفقیت دست یافت. این موزه تقریبا یک ماه و نیم دیگر افتتاح می شود و در آن 60 محصول و سرویس از سراسر جهان که توفیقی نداشته اند، به نمایش در می آیند.

عکس هایی که در ادامه قرار داده شده، بخشی از وسایلی که در این موزه نشان داده می شوند را به تصویر می کشند. از شما دعوت می کنیم به تماشای آن ها بنشینید و لذت ببرید.

300

«توییتر پیک» (Twitter Peek) دستگاهی که در سال 2008 ارائه شد و برای توییت کردن در نظر گرفته شده بود.

301

لازانیای گوشت فریز شده که یک شرکت تولید کننده خمیر دندان آن را راهی بازار کرد.

302

عطر هارلی دیویدسن که یک شکست تجاری کامل بود.

303

اپل نیوتون یک پی دی ای که چندین سال پیش روانه بازار گشت.

304

بازی دونالد ترامپ در سال 1989 ارائه شد و اساس آن بر ویژگی های خرید و فروش بود.

305

پخش کننده ویدیو کاست سونی بتا مکس که رقابت را به «وی اچ اس» واگذار کرد.

306

کوکا کولا بلک که نوشیدنی گازداری با طعم قهوه بود، در سال 2006 وارد بازار شد.

307

خودکار «بیک برای او» که تولید آن اواخر سال میلادی گذشته متوقف گشت.

308

عینگ گوگل (گوگل گلس.)

309

کداک در دهه 1990 میلادی دنیای دوربین های دیجیتال را رهبری می کرد، اما در بازاریابی آن ناموفق بود.

310

نوکیا ان گیج که با استقبال چندان مناسبی از سوی مصرف کنندگان مواجه نشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان