تفرشی:

امروزه شاهد سوء استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر از سوی دولت‌های استکباری هستیم

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر گفت: متاسفانه امروزه شاهد سوء استفاده ابزاری از ظرفیت و موضوع حقوق بشر در راستای تحمیل سیاست‌های دول زورگو و استکباری هستیم.

امروزه شاهد سوء استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر از سوی دولت‌های استکباری هستیم

امروزه شاهد سواستفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر از سوی دولت‌های استکباری هستیمبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجید تفرشی معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر در نشست مشورتی ستاد حقوق بشر با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مطالب ارائه شده در تنظیم مفاد گزارشات ملی به انعکاس نقطه نظرات کارشناسی واصله از سازمان‌های مردم نهاد اختصاص داده شده است؛ لذا سازمان‌های مردم نهاد همانند گذشته نقش مهمی در تهیه گزارشات ملی داشته و در این راستا ظرفیت مهمی محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز در کشور هزاران سازمان مردم نهاد ثبت و به صورت قانونی مشغول فعالیت در حوزه‌های مختلف هستند. ضمن آنکه گزارشات ارسالی آن‌ها نیز مورد استقبال و وثوق جامعه جهانی نیز قرار گرفته است.

تفرشی اظهار داشت:متاسفانه امروزه شاهد سواستفاده ابزاری از ظرفیت و موضوع حقوق بشر در راستای تحمیل سیاست‌های دول زورگو و استکباری هستیم. کشور‌هایی که خود بانی مباحث حقوق بشری علیه کشورهستند، اکنون خودشان بانی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران شده اند.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر افزود: هدف از برگزاری جلسات تعامل و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در حقیقت هم افزایی آرا و حصول نظرات منتج به تنظیم و ارائه گزارشات مستند و قابل دفاع در شورای حقوق بشر می‌باشد. فرآیندی که قطعا حضور و مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد در ارتقای کمی و کیفی آن مفید فایده خواهد بود.

معاون امور بین الملل دبیر ستاد حقوق بشر گفت: موضوع حقوق بشر یک موضوع جهانی است فلذا نظر به عضویت کشور در معاهدات بین المللی متقابلا در راستای ایفای تعهدات خود که یکی از آن‌ها گزارشات موسوم به UPR است، مسئولیت داریم.

تفرشی اظهار داشت: یکی از ابتکارات خوب شورای حقوق بشر تنظیم ساز و کار UPR است. سازوکاری پویا با مکانیزمی قابل فهم و مسئولانه در راستای ارائه گزارش‌های جامع کشوری از تحولات، پیشرفت‌ها و کاستی‌های حقوق بشری کلیه کشور‌های جهان. ما هر چهار سال و نیم یکبار باید گزارش UPR خود را تهیه و به شورای حقوق بشر ارائه دهیم.

ایران هر 2 سال گزارش داوطلبانه به شورای حقوق بشر ارائه می‌کند

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان