رئیس پارلمان آلمان: اسلام و مسلمانان بخشی از آلمان هستند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، "وولفگانگ شایبله"، رئیس پارلمان آلمان در سخنانی تاکید کرد که اسلام بخشی از آلمان است و این برای وی یک واقعیت غیر قابل انکار است.

وی تاکید کرد که مسلمانان و همراه با آن‌ها اسلام بخشی از آلمان است. شایبله همچنین تاکید کرد که وی این سخنان را زمانی که در سال 2006 وزیر کشور آلمان بود هم ایراد کرد.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشو آلمان سال گذشته گفته بود که اسلام به آلمان تعلق ندارد و آلمان با مسیحیت نمایان شده است. به این ترتیب وی بحث‌ها درباره نقش اسلام در آلمان را داغ کرد.

شایبله همچنین گفت که در هر صورت ما از همه خواستار در پیش گرفتن مسئله ادغام و هماهنگی در جامعه خود هستیم و این یک جاده دو طرفه است.

وی افزود: مسلمانان باید این مسئله را درک کنند که در کشوری زندگی می‌کنند که توسط سنت‌های مسیحی و ارزش‌های آزادی نمایان شده است.

وزیر کشو آلمان هم زمان از وارد کردن اتهامات روزافزون علیه اسلام و مسلمان مبنی بر اینکه یک مذهب عقب مانده و دشمن با زنان است هشدار داده و گفت: ایجاد یک تصویر مضحک و تحریف شده ازاسلام می‌تواند دشمنی‌ها را تقویت کند. هیچ کس و همچنین مسلمانان هم علاقه‌ای به این مسئله ندارند.

شایبله همچنین تاکید کرد که آلمان هم مانند امروز تا این اندازه باز نبوده است و تحولات اجتماعی به زمان نیاز دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان