نماینده مجلس: کالا‌های اساسی با کالابرگ الکترونیک عرضه شود

خبرگزاری فارس: رضا شیران‌خراسانی با تأکید بر اینکه حرف تازه‌ای نیست که کشور ما این روز‌ها درگیر یک جنگ اقتصادی بی‌رحمانه است؛ گفت: استکبار جهانی تمام منابع درآمدی ما را در حوزه نفت و صادرات غیرنفتی هدف قرار داده است تا ایران را با بحران جدی درآمدی مواجه کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی، بخش عمده بودجه سالانه کشور وابسته به نفت بوده و طبیعتاً به‌واسطه این تحریم‌ها کشور یک جنگ اقتصادی گسترده را تجربه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نظامی به علت مشاهده آثار مخرب جراحات و تخریب در همان لحظه، شرایط حساس مشهود و معلوم بوده و به‌راحتی برای تک‌تک افراد قابل‌درک است، ولی جنگ اقتصادی به‌راحتی درک نمی‌شود؛ گفت: درواقع جنگ اقتصادی از جنگ نظامی سخت‌تر است و لازمه مواجهه مؤثر با آن، سازمان‌دهی درست و دقیق است.

شیران خراسانی با اشاره به شرایطی فعلی کشور گفت: باید متناسب با جنگ اقتصادی ساختارهایمان و شیوه و روش عملکردمان را تغییر دهیم و رویکرد‌های کارآمد و هوشمندانه‌ای اتخاذ کنیم.

وی افزود: قطعاً اگر کشورمان در شرایط عادی قرار داشت، توزیع کالا‌ها در سطح بازار و برای رساندن به دست متقاضیان، به روش کالابرگ کاری پسندیده نبود، ولی در وضعیت فعلی که منابع ارزی ما محدودشده است و می‌خواهیم در سال آینده 14میلیارد دلار به کالا‌های اساسی اختصاص بدهیم اگر توزیع کالا‌ها هدفمند نباشد، به‌گونه‌ای که به دست مصرف‌کننده واقعی نرسد حتماً متضرر می‌شویم و به‌جای ایجاد انتفاع برای مصرف‌کنندگان واقعی، واردکنندگان سود حاصل از این بخش را کسب می‌کنند.

شیران تصریح کرد: همان‌گونه که در سال جاری نیز باوجوداینکه واردات گوشت از سال قبل زیادتر شده است، اما به دلیل توزیع مدیریت نشده و غیر هدفمند به دست مصرف‌کننده واقعی نرسیده است که اعتراض به‌حق مردم را در پی داشته است و بخشی از جامعه با مشکلات جدی در حوزه معیشتی مواجهه شده‌اند، لذا تدبیر الزامی است.

وی بابیان اینکه بهترین تدبیر استفاده از کالابرگ به‌صورت الکترونیکی است، تأکید کرد: ازآنجایی‌که تمام اطلاعات خانوار‌های ایرانی به تفکیک جنسیت و سن در سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌شده است و این سازمان به همان شیوه‌ای که یارانه هر خانوار را در کارت‌های بانکی شارژ می‌کند، می‌تواند از طریق همین کارت‌های اعتباری سهمیه و سرانه کالا‌های اساسی هر خانوار را معین کند تا مصرف‌کننده واقعی که همین ملت ایران هستند با آسان‌ترین روش بتوانند به کالا‌های اساسی دسترسی یابند و در توزیع هدفمندشان و منزلت مردم رعایت شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چه‌بسا بهتر است نه‌تن‌ها گوشت بلکه کالا‌های اساسی که با ارز 4200 تومانی در کشور تأمین می‌شود، با این روش و بدون واسطه دلالان به مردم ارائه شود تا فشار اقتصادی بیش از این به مردم تحمیل نشده و از طرفی دست دلالان کالا‌های اساسی کوتاه شود.

وی افزود: بنده از سال گذشته این برنامه را مطرح کردم؛ کوپن الکترونیک به ما در ساماندهی وضعیت کنونی کمک می‌کند تا گوشت با همان قیمت اعلام‌شده یعنی کیلویی 27 هزار و 500 تومان (منجمد برزیلی) و 48 هزار تومان (گرم گوسفندی) به دست مردم عزیز کشور برسد و ما شاهد عرضه گوشت‌های وارداتی با ارز4200تومان در رستوران‌ها و مراکز فروش دارای نفوذ به قیمت معمولی نباشیم.

شیران گفت: اگر از همه مردم سؤال شود که بین روش کنونی یعنی ایستادن در صف‌های طولانی و نابرابر یا روش شارژ کالابرگ الکترونیک از طریق کارت‌های بانکی به‌صورت هدفمند یکی را برگزینند؛ یقیناً مردم روش دوم را انتخاب خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان