عضو شورای شهر تهران:

انقراض باغ‌های تهران/ طی ۹سال، ۴۹۳پروانه ساختمانی در باغات صادر شد

به گزارش اقتصادآنلاین ، آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور صدو بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به نابودی باغات پایتخت گفت: در حال حاضر از گستره 730 کیلومتر مربعی تهران، تنها دو درصد آن را باغات و اراضی مشجر تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد:مصوبه‌ برج‌باغ در قالب 493 پروانه صادر شد، منجر به نابودی 128 هکتار از باغات مابین سال‌های 1387 تا 1396 شد.

میلانی اصلفه کرد:از آن 493 پروانه ساختمانی، 70 درصد دارای زیرزمین بیش از سه طبقه بوده‌اند که در این میان در 30 ملک، بیش از هفت طبقه گودبرداری شده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون سلامت،محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران؛ این مسئله، به معنای تخصیص 70 تا 80 درصد از سطح باغ به ساخت و ساز با هدف تامین پارکینگ برای تعداد پرشمار واحدهای مسکونی برج‌ها بوده و موجب خشکاندن ریشه درختان و نابودی خاک حاصل‌خیز باغات شده است.

حسینی میلانی با بیان اینکه اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست(IUCN)، گونه‌هایی را که جمعیت‌شان به حدی کاهش یافته که طی سه نسل آینده به زیر 80 درصد جمعیت کنونی برسد، «در معرض انقراض» می‌نامد، گفت: اکنون باید از خود پرسید که آیا باغ‌های تهران در شرایط انقراض قرار دارند؟ با نگاهی به روند تخریب باغات در تصاویر ماهواره‌ای، متاسفانه بیم آن می‌رود نسل‌های آینده از این میراث گرانبها محروم شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان