نود اقتصادی: در حالی که این روزها عموم مردم به ویژه طبقات متوسط و ضعیف جامعه از افزایش قیمتها رنج میبرند، برخی از مدیران ارشد خودروسازی در سایه غفلت یا مماشات مسئولان وزارت صنعت و دستگاههای نظارتی سالها در چندین شرکت زیرمجموعه خودروسازی عضو هیئت مدیره هستند.
یکی از این افراد که رابطه بسیار نزدیکی با مدیرعامل ایران خودرو دارد، "حسین نجاری" است.
طبق اسناد رسمی وی در حال حاضر در 4 شرکت زیرمجموعه ایران خودرو عضو هیئت مدیره است:
بر هیچ کس پوشیده نیست که هزینه دستمزد، حق جلسه، پاداش و مزایا برای اعضای هیئت مدیره شرکتهای تابعه خودروسازی، از جمله موضوعاتی است که بر قیمت خودرو اثرگذار است.
هرچند که وزیر صنعت معتقد است که گرانی خودرو در اختیار خودروسازان نیست، ولی سوال اصلی این است که انتصاب یک نفر در چندین شرکت براساس کدام منطق مدیریتی و علمی است؟
چرا مردم باید هزینه حقوق و دستمزدهای چندباره اعضای هیئت مدیره شرکتهای خودروسازی را بدهند که بخشی از سهام آن متعلق به دولت است و مدیریت آن به طور کامل تحت سیطره دولت است؟ علت انفعال وزیر صنعت در خصوص عملکرد ایران خودرو چیست؟ چرا وزیر صنعت در بدو وزارت خود قاطعانه مدیریت سایپا را تغییر میدهد، ولی در خصوص ایران خودرو سکوت کرده است؟