گزارش میزان از سینمای هالیوود؛

سلطان موزیکال‌های هالیوود درگذشت/خداحافظی به کارگردان برنده اسکار

استنلی دانن بازیگر مطرح و کهنه کار سینمای هالیوود شامگان دیشب بر اثر سکته قلبی در سن ۹۴ سالگی و بعد از نزدیک به هفتاد سال بازیگری در شهر نیوریورک درگذشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، استنلی دانن بازیگر مطرح و کهنه کار سینمای هالیوود شامگان دیشب بر اثر سکته قلبی در سن 94 سالگی و بعد از نزدیک به هفتاد سال بازیگری در شهر نیوریورک درگذشت.

استنلی دانن زاده 13 آوریل 1924 به دنیا آمد. کارگردان فیلم، تهیه‌کننده فیلم، رقص‌پرداز، و کارگردان نمایش از ایالات متحده آمریکا بود.

بازیگر فیلم شازده کوچولو درگذشت////////////////////یکشنبه

دیوید کوئینلن، تاریخ‌نگار سینما او را "سلطان موزیکال‌های هالیوود" نامیده‌است. پرآوازه‌ترین ساخته او، فیلم موزیکال آواز در باران است که آن را در سال 1952 به همراه جین کلی کارگردانی کرد.

این فیلم که معمولاً به‌عنوان بهترین موزیکال تاریخ شناخته می‌شود در فهرست‌های زیادی از جمله فهرست 500 فیلم برتر جهان به انتخاب امپایر، در میان برترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار گرفته‌است.

دانن در 13 آوریل 1924 (میلادی) در کارولینای جنوبی به دنیا آمد. پس از آنکه تحصیلات خود را در ایالت زادگاهش به پایان رساند، به نیویورک رفت و از 1940 (میلادی) تا 1941 (میلادی) در سن شانزده سالگی به‌عنوان بازیگری نوجوان همراه با جین کلی در تئاتر برادوی به فعالیت هنری پرداخت.

بازیگر فیلم شازده کوچولو درگذشت////////////////////یکشنبه

از سال 1943 (میلادی) به هالیوود رفت و به‌عنوان دستیار رقص‌پردازی آغاز به کار کرد. دانن در سال 1949 (میلادی) نخستین فیلم‌اش را با نام «در شهر» به‌طور مشترک با جین کلی کارگردانی کرد.

همکاری با کلی را تا سال 1955 (میلادی) در چند فیلم دیگر ادامه داد. او در سال 1958 (میلادی) به انگلستان رفت و یک شرکت فیلم‌سازی را بنیان گذاشت.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان