در شرم الشیخ:

دونالد توسک: همکاری عربی-اروپایی یک ضرورت است

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا در نشست افتتاحیه اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا که در شرم الشیخ مصر آغاز شد گفت با وجود اختلافات، همکاری عربی اروپایی تنها یک گزینه نیست بلکه ضرورت است.

وی افزود: نزدیکی جغرافیایی ما با کشورهای عربی همکاری برای مقابله با چالشهای مشترک را ضروری کرده است. ما همکاری با همسایگان عرب را انتخاب می کنیم. ما با افراط و افکاری که جامعه ما را تحت الشعاع قرار می دهد مقابله می کنیم. ما منافع مشترک با کشورهای عربی داریم و مذاکرات شفاف و صریحی در جریان نشست شرم الشیخ داریم.

در این نشست همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفت: برگزاری نشست در مصر موضوع عجیبی نیست. این نشست نشان دهنده عوامل مشترک میان اروپا و اعراب بیش از عوامل اختلاف برانگیز است. چالشهای پیش روی کشورهای عربی و اروپایی از جمله مهاجرت و تروریسم وجود دارد. خطر تروریسم همانند در جهان به طرق مختلف منتقل می شود.

نشست کشورهای عربی- اروپایی از امروز یکشنبه و به مدت دو روز در شهر شرم‌الشیخ و به میزبانی مصر برگزار می شود.

این نشست با شعار «سرمایه‌گذاری با ثبات» اهدافی همچون تحقق امنیت و ثبات در منطقه، کاهش خطرات تروریسم، بهبود روند صلح در یمن، لیبی و سوریه، مقابله با مهاجرت غیرقانونی به اروپا و کاهش سطح تغییرات آب و هوایی را دنبال خواهد کرد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان