معرفی رسمی هولولنز ۲، هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت در MWC ۲۰۱۹

HoloLens ۲ مایکروسافت امروز به صورت رسمی در کنفرانس خبری این شرکت در MWC ۲۰۱۹ رونمایی شد. البته پیش از این هم تقریبا همه‌چیز را درباره این محصول مایکروسافت می‌دانستنیم، مایکروسافت می‌گوید این هدست که به نسل بعدی واقعیت مخلوط مجهز شده، یکی از امیدهای این شرکت برای تغییر «شیوه‌ای است که کارهای‌مان را انجام می‌دهیم

معرفی رسمی هولولنز 2، هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت در MWC 2019

برای قرن‌ها انسان همین واقعیت فیزیکی را درک می‌کرد که قابل دیدن و تجربه‌کردن با حواس پنجگانه بود. اما مدتی است که تکنولوژی در حال تغییر ادراک انسان است. ابتدا واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مغز انسان را به بازی گرفتند و اکنون به واقعیت ترکیبی یا واقعیت مخلوط است تا باقی‌مانده ادراکمان را بر باد دهد.

HoloLens 2 مایکروسافت امروز به صورت رسمی در کنفرانس خبری این شرکت در MWC 2019 رونمایی شد. البته پیش از این هم تقریبا همه‌چیز را درباره این محصول مایکروسافت می‌دانستنیم، مایکروسافت می‌گوید این هدست که به نسل بعدی واقعیت مخلوط مجهز شده، یکی از امیدهای این شرکت برای تغییر «شیوه‌ای است که کارهای‌مان را انجام می‌دهیم.» گفته می‌شود این محصول بسیار جذابتر و راحت‌تر از نمونه پیشین طراحی شده و قرار است «ارزشهای متناسب با صنایع» را ارائه کند.

دامنه دید این محصول تقریبا دو برابر بیشتر از نسل پیشین خود است. البته مایکروسافت در این زمینه آمار و ارقام دقیق و واضحی ارائه نکرده است. این درحالی است که هولولنز 2 همانند هولولنز یک دامنه دید 47 پیکسلی در هر درجه دایره را فراهم می‌آورد. البته مایکروسافت مدعی است افزایش کیفیت دید در هولولنز 2 مانند این است که یکباره از کیفیت نمایشگر 720P به کیفیت 2K برای هر چشم برسیم. این هدست برای تشخیص دقیق جهت نگاه‌تان شبکیه چشم را دنبال می‌کند. این هدست همچنین به سیستم تشخیص هویت Hello مایکروسافت مجهز شده است.

هولولنز 2 از سنسور عمق‌سنج جدیدی بر مبنای اصول time of flight بهره می‌برد که در ترکیب با برخی الگوریتم‌های جالب، بدون نیاز به هیچ ابزار کنترل دستی، حرکات سرتان را مانیتور می‌کند. در برنامه نمایشی هولولنز 2 در کنفرانس امروز مایکروسافت، یکی از کارکنان این شرکت هدست هولونز 2 را پوشیده و اپلیکیشن‌های زیادی همچون پیانو تصویری و مایکروسافت تیم را در فضای سه بعدی به اجرا در آورد. شما می‌توانید با استفاده از انگشت یا مشت دست‌تان آیکون‌ها و کلید‌های برنامه را در فضای حالی جلوی‌تان بفشرید یا کف دست‌تان بگیرید. زیرا هیچ یک از اشیا ظاهر شده در مقابل چشم‌تان واقعیت و وزنی ندارند.

به لطف استفاده از فیبر کربن در طراحی و ساخت  این هدست، مدیریت گرمایی آن بهتر از قبل شده و روی سر کاربر راحت‌تر است. هولولنز 2 به راحتی مانند پلی‌استیشن وی‌آر روی سر نصب و محکم می‌شود. اگر هم بخواهید روی چیزی در جهان واقعی تمرکز کنید، چشمی یک تکه آن به راحتی بالا می‌رود.

البته این نکته ناراحت کننده را هم باید اشاره کرد که مایکروسافت هولولنز 2 را به شکل اختصاصی برای کسب و کارها عرضه خواهد شد و فعلا دست مشتری معمولی به آن نخواهد رسید.  این شرکت بخش زیادی از زمان کنفرانس امروز خود در MWC بارسلون را به این موضوع اختصاص داد که هولولنز 2 چگونه می‌تواند تاثیر فوری بر خلق‌ارزش در صنایع بزرگ داشته باشد. مایکرسافت پیش از این هم با همکاران تجاری همچون ایرباس، هانی‌ول، پیرسان و ساب جهت عرضه نرم افزار لازم برای کاربران هولولنز 2 مذاکراتی را آغاز نموده است. مایکروسافت همچنین در تبلیغات خود از «محاسبه مشترک واقعی» با بهره‌گیری از اپلیکیشن فضای کاری Spatial نام می‌برد. هم‌بنیانگذار و مدیرعامل اسپاتیال در معرفی این قابلیت تازه تخته وایت‌بردی را نشان می‌دهد که چند نفر به صورت اشتراکی می‌توانند از آن برای ایده‌پردازی و چت استفاده کنند.

 

مایکروسافت به شرکتها اجازه می‌دهد تا پیش از خرید هولولنز 2 ‌آن را به شکل اختصاصی تغییر داده و مناسب‌سازی کنند. تریمبل صاحب پکیج مدل‌سازی سه بعدی SketchUp پیش از این هدست مایکروسافت را به شکل کلاهی ایمنی برای استفاده در ساختمانهای در حال ساخت و مکانهای خطرناک تغییر داده است. این نسخه بازسازی شده Trimble XR10  نامگذاری شده و سال آینده همراه با هولولنز 2 اصلی روانه بازار خواهد شد. مایکروسافت هنوز در حال مذاکره با دیگر شرکتها است تا ترکیباتی کاربردی از هولولنز 2 و بهدود و پیشرفت سیستم عرضه کند.

قرار است هولولنز 2 در سال جاری با قیمت 3500 دلار روانه بازار شود. در فاز اول این هدست در کشورهای آمریکا، ژاپن، چین، آلمان، کانادا، انگلیس، ایرلند، فرانسه، استرالیا و نیوزیلند عرضه خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر