نماینده ناتو: دستوری برای کاهش نیرو در افغانستان نداریم

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان ضمن درخواست از پاکستان برای ایفای نقش سازنده در روند صلح دولت کابل و طالبان تصریح کرد که طرح کاهش نیروهای مستقر در افغانستان در دستور کار نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، کرنلیونس زیمرمن نماینده غیرنظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره گزارش‌ها مبنی بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تصریح کرد: «دستوری برای کاهش نیرو دریافت نشده است» و «ماموریت حمایت قاطع برای ایجاد شرایط برای صلح در افغانستان حضور دارد».

پیش از این، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز در این باره گفته بود، تلاش‌های صلح بر تسهیل گفت‌وگوهای صلح و نه خروج نیروهای خارجی متمرکز است.

زیمرمن در پاسخ پرسشی درباره نقش پاکستان در روند صلح افغانستان نیز به «سلام وطندار» گفت: کشورهای همسایه باید درک کنند که ایجاد ثبات در افغانستان به نفع خودشان است و داشتن همسایه‌ای بی‌ثبات به سود کسی نیست.

وی افزود: صرف‌نظر از روابط پاکستان با دیگر کشورها، اسلام‌آباد از روابط خوب با افغانستان سود می‌برد و پیش‌نیاز داشتن روباط خوب نیز ثبات داخلی است.

نماینده غیرنظامی ناتو با اشاره به تماس پاکستان با طالبان نیز گفت: ما از پاکستانی‌ها می‌خواهیم از این تماس‌ها برای پیشبرد روند صلح افغانستان استفاده کنند. بارها به طالبان گفته‌ایم که تنها گزینه آن‌ها در میز مذاکره قرار دارد و برای بحران افغانستان هیچ گزینه نظامی وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان