ماهان شبکه ایرانیان

تفاهم نامه شهرداری و پژوهشکده حفاظت خاک درباره احیای رود دره قوری چای

شهردار منطقه ۲۱ گفت: با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین شهرداری منطقه ۲۱ و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌توان مدیریت منابع آبی در سطح منطقه را بهبود بخشید

به گزارش ایسنا رحمانی در دیدار با نیک کامی - مدیر عامل پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیز داری - گفت: یکی از کارهایی که در دوره مدیریت بنده صورت گرفته، سلسله بازدیدها از نقاط صنعتی سطح منطقه است چرا که مدیریت شهر به‌جز از طریق شیوه مشارکت امکان پذیر نیست و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری پتانسیل بسیاری برای همکاری مشترک دارد.

وی درباره مدیریت منابع آبی در سطح این منطقه گفت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که مدیریت شهری با آن دست و پنجه نرم می کند ، محدودیت منابع آبی است که این امر تهدید بسیار بزرگی برای شهر تهران محسوب می شود. از این رو مدیریت شهری منطقه 21 با جانمایی و احداث مخازن مختلف در سطح منطقه با جمع آوری آب‌های سطحی ، هدر رفت آب را تا حد چشمگیری مدیریت کرده است و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری نیز تا حد زیادی می‌تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و مدیریت منابع آب در سطح منطقه را با سرعت بیشتری بهبود ببخشد.

رحمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: در حال حاضر منطقه 21 دو رود دره دارد؛ یکی رود دره کن که کم آب و دیگری قوری چای که بصورت فصلی آب در آن جاری است. اگر مدیریت منابع آبی در این منطقه صورت گیرد، موجبات احیای محیط زیست و رونق گردشگری را فراهم می آورد.

به گزارش سایت شهرنوشت، در پایان این جلسه به منظور تسریع روند فعالیت ها، نمایندگانی از سوی دو سازمان معرفی شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان