آغاز عصر رقابت بر سر کارتهای حافظه microSD یک ترابایتی!

وسترن دیجیتال که با برند سن‌دیسک در بازار کارتهای حافظه فعالیت می‌کند، سعی کرده در عمل نسبت به رقبا سریع‌تر باشد

آغاز عصر رقابت بر سر کارتهای حافظه microSD یک ترابایتی!

در حالی که توسعه پردازنده‌های کامپیوتر و موبایل با رسیدن به حد و مرزهای قانون مور، روز به روز کندتر می‌شود، اما کارخانه‌های سازنده کارتهای حافظه روز به روز آنها را کوچک‌تر و حجیم‌تر! می‌کنند. میکرون و وسترن‌دیجیتال هر دو امسال با کارت حافظه microSD یک ترابایتی! در نمایشگاه بارسلون حاضر شده‌اند. این میزان خارق‌العاده از توان ذخیره سازی در چنین ابعاد کوچکی، جدای از قیمت فوق‌العاده‌ای که خواهد داشت، از مقدار حافظه داخلی اغلب موبایل‌های بازار بیشتر است! البته لکسار هنوز در این بازار قدمی جلوتر از دیگر رقبا است و چندی پیش فروش کارتهای حافظه SDXC یک ترابایتی را آغاز کرده بود.

وسترن دیجیتال که با برند سن‌دیسک در بازار کارتهای حافظه فعالیت می‌کند، سعی کرده در عمل نسبت به رقبا سریع‌تر باشد. سن دیسک یک ترابایتی سرعت خواندن 160 مگابایت بر ثانیه را فراهم می‌آورد. این در حالی است که میکرون محصول خود را با سرعت خوانش 100 مگابایت بر ثانیه  عرضه کرده است. اما میکرون با استفاده از تکنولوژی 96 لایه‌ای سلوهای چهارگانه سه بعدی QLC NAND توانسته در سرعت نوشتن اندکی جلو بیافتد و در مقابل سرعت 90 مگابایت بر ثانیه‌ای سن‌دیسک، توان نوشتن با سرعت 95 مگابایت بر ثانیه را دارد. این سرعتها اگرچه خوب و چشم‌گیر هستند، اما در برابر سرعت خواندن حداکثری 950 مگابایت بر ثانیه‌ای استاندارد جدید  microSD Express اصلا به چشم نمی‌آیند.

اگر شما هم وسوسه شده‌اید که این حجم از فضای ذخیره سازی را روی موبایل‌تان امتحان کنید، برای خرید کارت حافظه یک ترابایتی SanDisk Extreme UHS-ImicroSD باید تا ماه آوریل صبر کرده و پول‌های قلک‌تان را به 450 دلار برسانید.  در حالی که مدل 512 گیگابایتی این شرکت پیش از این 250 دلار قیمت گذاری شده بود. میکرون هم گفته که کارت یک ترابایتی خود را نیمه دوم 2019 روانه بازار خواهد کرد و هنوز قیمت آن را هم مشخص نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان