همایش ملّی ابن سینا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

همایش ملی «ابن سینا» و تجلیل و اهداء یازدهمین جایزه ویژه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به علّامه آیت الله حسن زاده آملی برگزار می‌شود.

همایش ملّی ابن سینا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام، همایش ملی «ابن سینا» و اهدا یازدهمین جایزه علمی و ترویجی حضرت عبدالعظیم علیه السلام به همت مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس و با همکاری انجمن نجوم ایران و بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا، پنجشنبه 9 اسفندماه از ساعت 7 صبح در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام برگزارمی‌شود.

در این همایش جواد لاریجانی، محمدباقر لاریجانی و آیت الله طاها محمدی، رئیس بنیاد ابن سینا از سخنرانان و میهمانان ویژه همایش خواهند بود و از دو کتاب «افراد المقال» ابوریحان بیرونی با موضوع "ساعت آفتابی" و «تلخیص مجسطی» ابن سینا رونمایی می‌شود.

این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب نظران در جهت شناخت و معرفی هر چه بیشتر جایگاه علمی ابن سینا در تاریخ علوم طبیعی و ریاضی، تبادل نظر در جهت شناخت و حفظ میراث بر جای مانده از تمدن اسلامی و زمینه سازی برای باز آفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.

در سال جاری طی فراخوانی از علاقمندان دعوت گردید تا آثار و مقالات خود را حول محورهای این همایش به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام ارسال کنند؛ که 25 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد و طی بررسی‌های صورت گرفته توسط هیأت داوران و دبیر علمی همایش 15 مقاله برگزیده شد که صاحبان آثار در این همایش سخنرانی می‌پردازند و در پایان از آنها تقدیر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر