اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت از سقوط دست بر نمی‌دارد/ کاهش ۳دلاری قیمت در یک چشم برهم‌ زدن

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در حالی روزگذشته بازارهای جهانی معاملات نفت خام را از سر گرفتند که همچنان شاهد افزایش قیمت طلای سیاه بودیم. اما ناگهان دیپلماسی توئیتری ترامپ بازار را مجدد شگفت زده کرد. رئیس جمهور آمریکا که از اتحاد اوپک در جهت کاهش تولید خشمگین است مجددا دست به توئیت شد و از اعضای اوپک خواست که دست از حمایت قیمت بردارند.

از این رو در کمتر از 12 ساعت شاهد ریزش نسبتا شدید قیمت نفت برنت و وست تگزاس بودیم. در این میان هر بشکه نفت برنت با افت سه دلاری از سقف قیمتی روز گذشته در حال حاضر به عدد 64 دلار و  72 سنت رسیده است.

نفت

نفت وست تگزاس نیز از این ریزش در امان نمانده و با عقبگرد دو دلار و 80 سنتی نسبت به بیشترین رقم روز گذشته به عدد 55 دلار و24 سنت در هر بشکه کاهش یافته است.

نفت

گفتنی است ترامپ در جدیدترین توییت خود که از ماه آوریل 2018 در مورد قیمت‌های نفت ارسال کرده است، عصر روز گذشته نوشت: قیمت‌های نفت دارند خیلی بالا می‌روند. دنیا تحمل این افزایش قیمت شکننده را ندارد.

چراکه اوپک و برخی تولید کنندگان غیر عضو این سازمان از جمله روسیه اواخر سال گذشته میلادی توافق کردند که به منظور جلوگیری از افزایش عرضه در بازار تولید خود را به میزان روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش دهند.

اما عربستان در دو ماه اخیر کاهش تولید را از سهمیه بودجه شده با سرعت بیشتری پی گرفت و همچنین اعلام کرده است تولید نفتش در ماه مارس بیش از رقم توافق شده با اوپک و متحدانش کاهش خواهد یافت. لازم به ذکر است عربستان نفت را در بودجه خود 80 دلار پیش بینی کرده که بسیار خوشبینانه است.

پس از این توییت، قیمت‌های نفت که در معاملات دیروز با انتظار از پیشرفت در مذاکرات تجاری و بهبود تقاضای بازارها، رشد کرده بود، تمام سود خود را از دست داد و روند خود را معکوس کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان