ماهان شبکه ایرانیان

همنشینی با خانواده گلکسی S۱۰، برخورد نزدیک از نوع چهارم

اگرچه ماه‌ها با اخبار و شایعات ریز و درشت درباره گلکسی اس ۱۰ سامسونگ روبرو بودیم و چیزهای زیادی درباره آن می‌دانستیم، اما وقتی پای یک خانواده پرچمدار اندرویدی در مانند گلکسی در میان باشد، هیچ چیز نمی‌تواند از اهمیت خبری آنها و لذت و غافلگیری رویارویی با آنها بکاهد

همنشینی با خانواده گلکسی S10، برخورد نزدیک از نوع چهارم

اگرچه ماه‌ها با اخبار و شایعات ریز و درشت درباره گلکسی اس 10 سامسونگ روبرو بودیم و چیزهای زیادی درباره آن می‌دانستیم، اما وقتی پای یک خانواده پرچمدار اندرویدی در مانند گلکسی در میان باشد، هیچ چیز نمی‌تواند از اهمیت خبری آنها و لذت و غافلگیری رویارویی با آنها بکاهد. به گونه‌ای که همه نبردهای بارسلون تا به اینجا، نتوانسته چیزی از ارزشهای آنها کم کند. رونمایی از چهار شوالیه قدرتمند Galaxy S10 و Galaxy S10+ و Galaxy S10e و Galaxy S10 5G نه تنهاورود بسیار قدرتمند سامسونگ به بازار موبایل 2019 را به رخ همه کشید، بلکه جشنی باشکوه برای دهمین سالگرد تولد نشان گلکسی در خانواده سامسونگ بود. رونمایی چهار تفنگدار سامسونگ در سانفرانسیسکو نشان داد که امسال هم این غول کره‌ای قصد ندارد از جایگاه نخست بازار اسمارت فون و موبایل دنیا پایین بیاید.

چهار شگفت‌انگیز

همان‌طور که در خبرهای مربوط به معرفی خانواده جدید گلکسی خواندید، سامسونگ در دهمین سالگرد تولد Galaxy، به جای یک موبایل هوشمند پرچمدار، چهار اسمارت‌فون کاملا جدید و قدرتمند را تحت نام Galaxy S10 رونمایی کرد و قرار است سال میلادی جاری روانه بازار کند. S10  و S10+ که مرکز این خانواده هستند و آپدیت جدید S9 با امکانات و تکنولوژی سال 2019 محسوب می‌شوند.  و S10e و S10 5G که هر دو به شکلی و از نظری محصولی کاملا جدید هستند.

به نظر می‌رسد استراتژی امسال سامسونگ این بوده که برای هر خریداری با هر سلیقه و تقریبا بودجه یک S10 در قفسه‌های فروشگاه‌ها موجود باشد.S10 برای تامین نظر و فرونشاندن اشتهای خوره‌های تکنولوژی است که همیشه به دنبال امتحان محصولات جدید و بهره‌مندی از آخرین فناوری‌های بازار هستند. S10+ برای آنها است که دوست دارند همیشه صاحب قوی‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها باشند و داشتن ابزارهای دیجیتال با قدرتمند‌ترین سخت‌افزار و بالاترین نرم‌افزارهای روز برای‌شان از نان شب هم واجب‌تر است. Galaxy S10e هم بازار مصرفی را هدف قرار گرفته که از اسمارت‌فون‌های بزرگ و غول‌آسا خسته شده و به دنبال محصولی جمع و جور هستند که نیازهای معمول‌شان را با سرعتی مناسب پاسخ دهد و چندان حرکت بر لبه پرتگاه تکنولوژی (جایی که فراتر از آن هنوز کشف نشده)‌ چندان برای‌شان مهم نیست. و البته ناگفته پیداست که S10e پاسخی هم به iPhone XR است که اپل در این رده از بازار تنها نباشد و سهمی هم نصیب سامسونگ گردد.

گلکسی اس 10 نسل پنجم هم که قرار است بعد از این سه مدل روانه بازار شود، همانطور که از نامش پیداست، قرار است جزو اولین اسمارت‌فونهای بازار دنیا باشد که از شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم هم پشتیبانی می‌کند. این اسمارت فون ابتدا به صورت اختصاصی روی شبکه 5G اپراتور ورایزن آمریکا راه اندازی خواهد شد و سپس اپراتورهای AT&T، تی موبایل، اسپرینت و ایکس فینیتی این کشور را تحت پوشش قرار خواهد داد و همزمان در دیگر کشورهای صاحب شبکه مخابراتی 5G هم عرضهخواهد شد.

نمایشگر  Infinity-O Display

این تکنولوژی در واقع نسل بعدی تکنولوژی اختصاصی نمایشگرهای  Infinity است که سامسونگ مدتی است روی آن کار می‌کند و در پرچمدارانش از آن بهره می‌برد. سامسونگ در این تکنولوژی موفق شده سنسورهای نور و فاصله سنج موبایل را با صفحه نمایش Super AMOLED خود ترکیب کرده و با یک برش لیزری، سوراخ کوچکی هم در سمت راست و بالای صفحه ایجاد کند تا دوربین جلو را در آن قرار دهد. البته این سوراخ به شکلی است که هیچ خللی در کارکرد نمایشگر خارق‌العاده و با کیفیت سامسونگ ایجاد نخواهد کرد. اینگونه بدون نیاز به ناچ، تقریبا تمام سطح موبایل در اختیار نمایشگر خواهد بود و سامسونگ خودش را از شر وضعیتی خلاص کرده که دیگر شرکتها هنوز با آن سرو کله می‌زنند (استفاده از ناچ در کوچکترین فضای ممکن). هر چهار عضو تازه سامسونگ به این مدل نمایشگر مجهز شده‌اند.

گلکسی اس 10 ای ریزجثه نمایشگری 5.8 اینچی دارد. در حالی که اس 10 به عنوان مدل استاندارد خانواده اندازه 6.1 اینچی را برگزیده و اس 10 پلاس سراغ صفحه نمایش 6.4 اینچی رفته است. اس 10 5جی هم قرار است با نمایشگر 6.7 اینچی! روانه بازار گردد. این نمایشگرها همگی همانند رسم معهود سامسونگ در چند سال اخیر در سمت چپ و راست لبه‌های خمیده‌ای دارند. و لبه‌های بالا و پایین تقریبا صاف طراحی شده اند. البته این لبه‌ها اندکی نازکتر از برادر بزرگتر، گلکسی اس 9 ساخته شده‌اند.

البته حاشیه‌های خمیده‌تر و نازکتر تنها بهبود نمایشگر اس 10 نسبت به نسل پیشین خود نیست. نمایشگرهای مورد استفاده در خانواده S10 اولین صفحات نمایش موبایل دنیا هستند که توانسته‌اند گواهی و استاندارد HDR10+را کسب کنند. و به لطف کاهش میزان تشعشهای نور آبی، موفق شده‌اند تاییدیه TÜV Rheinland Certifiedرا برای تامین شرایط لازم برای آسایش چشمان کاربر دریافت کنند. همچنین این نمایشگر در فضای باز و نور مستقیم خورشید عملکرد بسیار بهتری دارد و دقت رنگ‌های تولید شده در آن بسیار بیشتر است. نمایشگر S10e با کیفیت  Full HD+ روانه بازار خواهد شد. در حالی که بقیه اعضای خانواده از کیفیت نمایشگر QuadHD+بهره‌مند خواهند بود.

وداع با اسکنر عنبیه، مهاجرت سنسور اثرانگشت به زیر نمایشگر

یکی از چیزهای که سامسونگ در خانواده اس 10 و نسل جدید صفحات نمایش  Infinity-O Display آن را فدا کرده تا بتواند از شر ناچ خلاص شود، اسکنر امنیتی عنبیه چشم است. اما به جای آن اسکنر اثرانگشت فوق پیشرفته اولتراسونیک جدیدی را در بافت نمایشگر تلفیق کرده است تا دکمه هوم نرم افزاری پایین صفحه اس ده و اس ده پلاس و اس ده فایو جی نقش اسکنر شناسایی کاربر مجاز را هم بازی کند. البته برای کاهش هزینه‌های تولید در مدل اس ده ای، از یک اسکنر اثرانگشت ساده‌تر در بخش کناری موبایل و مجزا از صفحه نمایش استفاده شده است.

این اسکنر درون نمایشگری در بخش پایینی نمایشگر و درست بالای سوکت شارژ USB Type-C این خانواده قرار گرفته است. هنگام استفاده از آن هم شکل گرافیکی اثرانگشت برای راهنمایی کاربر روی نمایشگر ظاهر می‌گردد تا نقطه درست را لمس کند. هنگامی هم که با انگشت ثبت شده در موبایل اسکنر را لمس می‌کنید، با حالت موج آب قفل صفحه باز می‌شود. نمونه‌های اثرانگشت ثبت شده روی این اسمارت فون تنها درون دستگاه در منطقه امن Knox ذخیره می‌شوند و هیچ نسخه پشتیبانی از آنهاگرفته نمی‌شود. به لطف تمهیدات امنیتی خوبی که اندیشیده شده، سامسونگ اولین موبایل دنیا است که توانسته گواهی FIDO ( اتحادیه بین‌الملی تایید قطعات بیومتریک) را کسب کند. لذا با این دریافت این گواهینامه و همچنین ذخیره سازی امن اطلاعات مهم همچون اثر انگشت در گاوصندوق امن Knox سامسونگ، از این پس شاهد ظهور اپلیکیشنهای بانکی امن‌تر و پیشرفته‌تری بر روی موبایل خواهیم بود.

فرآیند یادگیری استفاده از اسکنر اثرانگشت اس 10 هم به صورتی کاربردی در محصول گنجانده شده و هنگام ثبت اثرانگشت کاربر آن را دنبال خواهد کرد. استفاده از این سنسور همان دقت اسکنر S9 را دارد، اما به دلیل تغییر مکان از پشت تلفن به پایین صفحه، کاربرد بسیار بهتری دارد. در مدلهایی که اسکنر اثرانگشت در پشت بدنه موبایل جاگذاری می‌شود همیشه مراحل تکراری خسته کننده جستجوی بدون دید انگشت به دنبال مکان اسکنر و سعی چندباره برای لمس صحیح آن وجود داشت. اما در اس 10 با قرارگیری حسگر در مکانی کاملا مناسب از نظر ارگونومیک و جلوی چشم کاربر، این امر بسیار راحت‌تر صورت می‌پذرید. حتی اگر نمایشگر موبایل خاموش باشد، باز هم این اسکنر عمل می‌کند. یعنی اینکه تنها با یک تپ می‌توانید از حالت خاموش به صفحه کاربری اس 10 برسید. در آینده نزدیک باید منتظر تست عملی اسکنر اثرانگشت درون نمایشگر اس 10 و مقایسه میزان کارایی آن در برابر Face ID آیفون ایکس اس باشیم.

دوربینی با دامنه دید عریض‌تر

همیشه تجربه عکاسی در محصولات خانواده اس موضوعی اساسی و بنیادین بوده است. و سامسونگ امسال هم برای بهبود تجربه عکاسی کاربر، سنسورهای فراوانی را در محصولات خانواده اس 10 گنجانده است. دوربین پشتی این اسمارت‌فون‌ها 16 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 123 درجه است. سامسونگ می‌گوید این دامنه پوشش تصویر دقیقا همانند زاویه دید چشمان انسان است. لذا در یک قاب، می‌توانید پهنای بسیار بیشتری از منظره پیش رو را ثبت کنید. و به شکل جالبی این زاویه دید عریض‌تر، ثبت تصاویر پانوراما را هم ساده‌تر کرده است.

علاوه بر این، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 77 درجه هم دوربین اصلی اس 10 را همراهمی می‌کند. دوربین 12 مگاپیکسلی به دو لنز با گشادگی f/2.2 و f/1.5  مجهز است و اپلیکیشن دوربین قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel AF را در اختیار کاربر می‌گذارد. در این روش دوربین به صورت هوشمند و خودکار تصمیم می گیرد که هر پیکسل تصویر را از کدام حالت گشادگی لنز f/2.2 یا f/1.5  دریافت و ثبت کند. در حالت فوکوس ثابت هم تصاویر از طریق دوربین 16 مگاپیکسلی با دامنهدید عریضتر و میزان نوردهی f/2.2 ثبت خواهند شد. به جز S10e، بقیه اعضای خانواده از زوم 2X اپتیکال (فیزیکی) هم بهره مند هستند. علاوه بر این S10 5G به سنسور عمق میزان ToF هم تجهیز شده است.  هنگامی که در اس 10 از قابلیت زوم دوربین ها استفاده می‌کنید، نرم افزار عکاسی به صورت خودکار تصمیم می‌گیرد که از کدامیک از سه لنز موجود استفاده کند، لذا این امر با نرمی و کیفیت بهتری نسبت به رقبا انجام می‌شود. که البته امکان تصویر‌برداری تنها با یک دوربین هم به صورت دستی برای کاربر فراهم است.

در بخش جلویی هم دوربین 10 مگاپیکسلی سامسونگ با قابلیت ضبط ویدیویی Ultra HD از وسط بخش بالایی نمایشگر به سمت راست آن کوچ کرده است. در مدلهای S10+ و S10 5G سامسونگ دوربین RGB دومی را هم به بخش جلویی افزوده است تا عمق میدان را به خوبی درک و ثبت کند. به گفته سامسونگ این دوربین دوم به کیفیت بسیار بهتر تصاویر پرتره کمک خواهد کرد. هر چهار موبایل این خانواده حالت عکاسی پرتره با دوربین جلو و عقب را پشتیبانی می‌کنند. در حالی که دوربین‌های پشتی حالت پرتره واید و اولترا واید را هم در اختیارتان می‌گذارند.

سامسونگ برای عملکرد بهتر و قوی‌تر بهینه ساز حالت عکاسی (Scene Optimizer) در دوربین‌های این خانواده، از واحد پردازش طبیعی یا NPU جدیدتر و قدرتمندتری استفاده کرده است. اکنون اپلیکیشن دوربین این اسمارت فونها در مقابسه با S9، می‌تواند ده حالت عکاسی جدیدتر را بر اساس منظره پیش رو تشیخص داده و آن را به صورت خودکار تنظیم کند. این اسمارت فون ها اکنون می‌توانند اشیا و موجودات زیادی را در تصویر تشخیص دهند که از آن جمله می‌توان به لباس، صورت، مردم، ماشین، سن اجرا، کفش، سگ، گربه و بچه اشاره کرد. اپلیکیشن دوربین مورد استفاده در خانواده اس 10 همچنین می‌تواند در صحنه‌های عکاسی مختلف به راهنمایی شما بپردازد و حالت بهینه کادر بندی و تنظیم نور و مانند آن را به شما پیشنهاد کند.

این اسمارت‌فونها  می‌توانند با فرمت 4K Ultra HD و کیفیت HDR10+ به ضبط ویدیو بپردازند. همچنین سیستم لرزشگیر جدید سوپر استدی سامسونگ باعث می‌شودلرزش دست شما و تکانهای محیطی کمترین اثر را بر کیفیت ویدیوی ضبط شده بگذارند. دوربین با دامنه دید معمولی که دارای دو لنز است، از لرزشگیر فیزیکی اپتیکال برای هر لنز بهره می‌برد و دوربین 16 مگاپیسلی فوق عریض از لرزشگر هوشمند دیجیتال بهره‌مند است.

قلب تپنده اسنپ‌دراگون 855

جای شگفتی نیست که وقتی قرار است پرچمداری از سامسونگ به میدان بیاید، باید هم از آخرین و قوی‌ترین پردازنده همکار کلیدیش ، کوالکام بهره بگیرد. لذا اس 10 با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 راهی بازار خواهد شد. اینکه چه میزان رم این پردازنده غول‌آسا را همراهی کند کاملا به مدل موبایل بستگی دارد. میزان حافظه داخلی هم در 4 عضو این خانواده متفاوت است. گلکسی S10e با حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایتی، یا حافظه داخلی 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. گلکسی S10 هم با حافظه داخلی 128 یا 512 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی رونمایی شد.

گلکسی S10+ هم در سه مدل حافظه 128 و 512 گیگابایتی یا یک ترابایتی! عرضه می‌گردد که به ترتیب دو مورد اول رم 8 گیگابایتی دارند و مورد آخر با رم 12 گیگابایتی راهی بازار می‌شود. و در نهایت گلکسی S10 5G با حافظه 256 گیگابایتی و رم 8 گیگابایتی به بازار می‌آید. همه این مدل‌ها (البته به جز اس 10 نسل پنجم)‌از کارت حافظه جانبی میکرواس‌دی پشتیبانی می‌کنند. سوکت ارتباطی و شارژ آنها از نوع یو‌اس‌بی تایپ سی است و جک هدفون 3.5 میلیمتری هم همچنان حفظ گردیده است. اسپیکرهای این خانواده توسط برند مشهور AKG تیون شده و با تکنولوژی Dolby Atmos  صدایی همه‌گیر را به گوشتان می‌رسانند.این تکنولوژی از صدای دالبی در هدفون‌ها هم پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که از پرچمداران 2019 انتظار می‌رود، محصولات این خانواده ضد آب و گردوغبار هستند و توانسته‌اند استاندارد IP68 را کسب کنند. همچنین تمامی خانواده علاوه بر کابل یو‌اس‌بی تایپ سی، به صورت بیسیم هم شارژ می‌شوند که از تکنولوژی شارژ سریع بیسیم نسل دوم بهره می‌برند. تکنولوژی ارتباط مخابراتی خانواده اس ده LTE Cat.20 است و از نظر تئوری سرعت دانلود 2 گیگابیت بر ثانیه‌ای دارد. و ارتباط بیسیم شبکه محلی آن از نوع  WiFi 6 با استاندارد 802٫11ax است، که بالاترین سرعت و استاندارد فعلی است. البته سرعت در اتصال وای‌فای هم به نوع و سرعت اینترنت‌تان و البته پشتیبانی مودم‌تان هم بستگی دارد.

با قابلیت‌های هوش مصنوعی اس 10 که به موبایل اجازه می‌دهد در طول زمان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را دانلود کرده و شیوع عملکرد آنها و تعامل شما را یاد بگیرد، سامسونگ مدعی است که با گذشت زمان سرعت کار موبایل‌تان بیشتر هم خواهد شد. اگر شما عادت دارید که صبح‌ها اپلیکیشن اخبار و موسیقی را باز کنید، اس 10 کم کم یاد می‌گیرد که حدود ساعتی که شما این برنامه‌ها را نیاز دارید، از پیش آنها را در حافظه بارگذاری کرده و در پس زمینه آماده اجرا کرد. این هوش مصنوعی به شکل معکوس هم عمل خواهد کرد. اگر موبایل‌تان یاد بگیرد که شما طی ساعات کاری در اداره از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید،به شکل کامل و پیشگیرانه‌ای آنها را بسته و از کش هم خارج می‌کند تا مصرف باتری را کاهش دهد.

سامسونگ در کنار دستیار صوتی گوگل که روی همه موبایل‌های اندرویدی قرار دارد، تصمیم به راه اندازی دستیار اختصاصی خودش با نام Bixby Routines یا دستوراعمل‌های بیکسبی کرده است و مدتی آن را در اسمارت‌فون های مهم شرکت می‌بینیم. و البته نسل به نسل سامسونگ تلاش سختی را داشته تا ثابت کند این دستیار هوشمند، کارآمد بوده و ارزشش را دارد. از عملکردهای روتین و تکراری که با این دستیار به صورت خودکار انجام می‌شوند، می‌توان به این مورد اشاره کرد که هنگام سوار شدن ماشین، موبایل‌تان به صورت خودکار وای‌فای را خاموش می‌کند، Do Not Disturb را فعال کرده، گوگل مپ و اسپاتیفای را بالا می‌آورد. بیکسبی همچنین می تواند با آموختن عادات روزانه کاربر، برخی خودکار سازی برخی عادات روزانه را به کاربر پیشنهاد دهد.

باتری‌های بزرگ سخاوتمند

برای آنکه سامسونگ از پس ادعایش در خصوص کارکرد بیش از 24 ساعته S10 تنها با یک بار شارژ بر بیاید، این خانواده از باتری‌های بزرگ و قدرتمندی بهره می‌گیرند. S10e با باتری 3100 میلی‌امپرساعتی عرضه خواهد شد. در حالی که S10 باتری 3400 میلی‌آمپرساعتی داردو S10+ باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی را در خود جای داده است. S10 5G هم که باید از پس نسل تازه‌ای از شبکه‌های ارتباطی بر بیایید، با باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی روانه بازار خواهد شد.

دیگر نوآوری باتری‌ها اینجا است که خانواده اس 10 می‌توانند همانند یک پاوربانک هم عمل کرده و در صورت خواست شما بخشی از انرژی‌شان را در اختیار دیگر موبایل ها قرار دهند. همانند آخرین مدلهای هواوی، گلکسی اس 10 هم بر پایه استاندارد کیو آی، دستگاه‌های مجاورش را به صورت بیسیم شارژ کند. سامسونگ این سیستم را  Wireless PowerShare یا اشتراک نیروی بیسیم نامگذارده است. این سیستم اگرچه در صورت اجازه شما، نیروی لازم برای دیگر محصولات را ارسال می‌کند تا از خاموش شدن آنها جلوگیری کند؛ اما به صورت هوشمندانه‌ای در صورتی که شارژ دستگاه خودتان از 30 درصد کمتر شود، به صورت خودکار ارسال شارژ را قطع می‌کند.

قیمت و زمان عرضه اعضای چهار پرچمدار

اگرچه قرار است در بسیاری کشورهای اروپایی و آمریکا این اسمارت فونها تحت قراردادهای اپراتورهای موبایل به بازار عرضه خواهند شد، اما سامسونگ در مراسم سانفرانسیسکو فیمت نسخه آزاد این غولها را هم اعلام کرده است. Galaxy S10e با قیمت پایه 750 دلار عرضه می‌گردد، در حالی که شروع قیمت S10 از 900 دلار است. S10+ نیز حداقل 1000 دلار قیمت خواهد داشت. درباره قیمت و زمان دقیق عرضه S10 5G هم چیز زیادی نمی‌دانیم و تا نیمه دوم سال جاری میلادی هم چیز بیشتری نخواهیم شنید.

همانطور که انتظار می‌رود، سامسونگ این محصولات را به همراه طیف وسیعی از ابزارهای جانبی و قابهای محاظ روانه بازار خواهد کرد. به همراه عرضه خانواده اس 10 شاهد ورود Galaxy Buds هم خواهیم بود که 30 درصد کوچکتر از هدفون‌های داخل گوش قدیمی‌تر است، اما به لطف میکروفون دوگانه و درایورهای تیون شده توسط AKG صدایی خارق‌العاده را تولید می‌کنند. این هندزفری بیسیم را می‌توان با قرار دادن درون قاب شارژش به صورت بیسیم و با تکنولوژی Qi شارژ کرد. همچنین میتوانآنها را روی بدنه موبایل اس 10 گذاشت و با استفاده از حالت Wireless PowerShare شارژ نمود. گفته می‌شود این هندزفری بیسیم با هر بار شارژ، 5 تا 6 ساعت کاربر را همراهی خواهد کرد.

از سه روز قبل، پیش‌فروش S10e و S10 و S10+ توسط سامسونگ در برخی از کشورها آغاز شده و این موبایل‌ها از هفدهم اسفند‌ماه راهی بازار خواهند شد. کسانی که در طرح پیش‌خرید شرکت کنند، به همراه موبایل خود یک جفت Galaxy Buds رایگان هدیه خواهند گرفت.

در خصوص رنگ‌هایی که این خانواده خارق‌العاده راهی بازار خواهد کرد، قبلا به شکل مفصلی نوشته‌ایم. این اسمارت فونها در آمریکا با رنگهای سفید شیشه‌ای، مشکی شیشه‌ای، آبی شیشه‌ای و صورتی فلامینگو عرضه خواهند شد. نسخه 512 گیگابایت و یک ترابایتی گلکسی S10+ با دور رنگ اختصاصی سیاه سرامیکی و سفید سرامیکی هم روانه بازار خواهد شد. در خارج از آمریکا علاوه بر رنگ های گفته شده، اس 10 را با رنگ سبز شیشه‌ای و زرد قناری هم خواهید دید.

جمع بندی داستان چهار تفنگدار

یکی از ایرادهایی که در سالهای جاری به اسمارت‌فونها وارد است، فضای ذخیره سازی نسبتا کم آنها به نسبت حجم فایل‌های شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌ها است.به گونه‌ای که حداقل حافظه‌های داخلی و جانبی که فعلا در بازار همه‌گیر هستند، در مقابسه با دیگر سخت‌افزار متعلق به زمانی دیگر در گشته هستند. اما سامسونگ تمام سعی خود را به کار برده تا استثنایی در میانه این داستان باشد و موبایل‌های پرچمدار امسالش از 128 گیگابایت تا یک ترابایت! حافظه داخلی دارند.

حتی کسانی که از افزایش روز به روز حجم عکس‌ها. فیلم‌ها ناامید شده‌اند، می توانند با داشتن یکی از اعضای خانواده اس 10 تا مدتها دیگر دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. در حالی که این خانواده توانسته از نظر قیمتی داستان را پا به پای iPhine XR آغاز کند، اما به نظر می‌رسد با توجه به مشخصات خارق‌العاده این خانواده، به زودی از سوی سامسونگ و اپراتورهای موبایل شریکش شاهد جهشی در فروش خواهیم بود.

محصولات اصلی این خانواده اس 10 و اس ده پلاس به عنوان دو روی یک سکه هستند. آنها بلافاصله پس از دست گرفتن این احساس را به شما می‌دهند که محصولی متشخص از خانواده گلکسی را در دست دارید. اما هنگامی که کار با آن را آغاز می‌کنید، واقعیت تجربه کاربری چیزی فراتر، سرراست تر، واضح‌تر و معمولا لذت‌بخش‌تر از هر چیزی در گذشته این خانواده بوده است. رابط کاربری جدید سامسونگ که  One UI نام دارد، پیش از این روی برخی موبایل های این شرکت عرضه شده بود، اما هیچ یک به این خوبی صیقل نخورده و برای دستگاه‌های جدید بهینه نشده بودند.

هنوز خیلی زود است که درباره نسخه نسل پنجمی گلکسی اس 10 و اینکه آیا در زمان مناسب کاربردی و عرضه خواهد شد یا خیر، صحبت کنیم. تا به اینجا سه محصول دیگر خانواده کاملا متقاعد کننده هستند و این قابلیت را دارند که کاربران را در نگاه اول تحت تاثیر قرار دهند. حال باید منتظر ورود آنها به بازار باشیم، تا ببینیم در واقعیت چگونه خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان