در برنامه «اختیاریه»

خبرنگار شبکه پرس تی وی: از زندگی در ایران پشیمان نیستم

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه تلویزیونی «اختیاریه» همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) میزبان مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی بود.

مرضیه هاشمی پس از پخش کلیپی در ابتدای برنامه گفت::من یک مادر، یک مادربزرگ و یک فعال رسانه هستم و فعالیت‌های فرهنگی انجام میدهم که جوان‌ها خیلی دوست دارند آن را دنبال کنند.

وی در ادامه درباره مسلمان شدن خود بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی جرقه نزدیک شدن من به اسلام بود. من یک ژورنالیست بودم و کنجکاو بودم که این انقلاب چگونه پیروز شده از این رو بعد از پیروزی انقلاب من به اسلام نزدیک شدم.

هاشمی ادامه داد:هرکسی که در خانه مسیحی و یهودی بزرگ می‌شود طبیعی است که در همان مسیر قرار بگیرد، ولی من از ابتدا دنبال تعریف خدا در دین مسیحیت بودم و یکشنبه هر ماه آداب اصلی خودمان را انجام می‌دادم، اما هیچ وقت نتوانستم این آداب را درک کنم.

وی ادامه داد: اگر بخواهم یک زندگی آزادانه را تعریف کنم، به اسلام اشاره می‌کنم. البته مسیحیت هم حد و خطوط خود را دارد، اما تعریف آن متفاوت است و اسلام با جزئیات بیشتری به آن پرداخته است. برای من تعریف خدا اهمیت بیشتری داشت و من به دنبال تعریفی واحد بودم.
حجاب را اختیاری پذیرفتم

هاشمی افزود: در این دو سال به دنبال حقیقت رفتم تا اسلام را درک کنم. اسلام یک بسته کامل است و حجاب هم بخشی از آن است و من دین اسلام را کامل پذیرفتم، البته آن زمان محدویت‌های بسیاری برای خانم‌های محجبه وجود داشت و مادرم نگران این موضوع بود، ولی من حجاب را اختیاری پذیرفتم و با مطالعه به آن رسیدم.

وی ادامه داد: ایران در اواخر دوران جنگ، ایران بسته‌ای بود و خوش بودیم، اما امروز پیشرفت و فناوری وجود دارد از این رو ناامیدی هم وجود دارد چرا که کشور‌های دیگر فرهنگ خود را به ما دیکته می‌کنند.

هاشمی با پخش کلیپی غافلگیرانه از تبریک فرزندان خود به مناسبت روز مادر گریه کرد و در ادامه گفت: ظلم ستیزی مهمترین آرمان من است. ما شاهد ریزش آرمان‌ها و رویارویی با مشکلات مختلف هستیم، اما این باعث نمی‌شود که من با چشم بسته همه حرف‌ها را قبول کنم.

وی با بیان اینکه ما باید واقع بین باشیم، تصریح کرد: من در همین جامعه ایران زندگی می‌کنم و براساس ریال حقوق می‌گیرم و صاحب خانه نیستم البته هیچ گاه از انتخاب ایران برای محل زندگی پشیمان نیستم.

هاشمی در ادامه درباره درگیری روسیه و انتخابات این کشور گفت: دستگیری من ربطی به انتخابات روسیه نداشت و اصلِ مطلب درگیری آن‌ها با من، ایران بود. آن‌ها به دنبال تهدید من به عنوان ژورنالیست و افراد جویای حقیقت هستند.

هاشمی تصریح کرد: آن‌ها بار‌ها راجع به ایران و کار‌های من اشاره کردند و از من خواستند که کاری در دفاع از اسرائیل بسازم. درباره منافقین و هولاکاست با من صحبت کردند؛ صحبت‌های آن‌ها کاملا بازجویی بود. هربار که درباره ایران حرف می‌زدند من پاسخ دادم که من خبرنگارم و هیچ جایگاهی در دولت ایران ندارم.

هاشمی در ادامه درباره شعار مرگ بر آمریکا و فریاد زدن آن در راهپیمایی‌های ایران گفت: من روز گذشته در دانشگاه تهران بودم و راجع به این موضوع صحبت کردم. مردم ایران به دلیل انزجار از آمریکا و درگیری با این کشور، شعار می‌دهند؛ من نیز ‎مرگ بر آمریکا می‌گویم، چون قبل از مسلمان شدن به این نتیجه رسیدم آن سیستم باید عوض شود و خیلی از مردم ایران در طول این 40 سال به دلیل سیاست‌های ظالمانه آمریکا کشته شدند و حتی امروز نمی‌توانند برای بیمارشان دارو تهیه کنند.

خبرنگار شبکه پرس تی وی گفت:ما سرخپوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها برای آمریکا زحمت کشیدیم و آن کشور را ساختیم، لذا آن کشور حق ماست و پاسپورت آمریکایی ام را آتش نمی‌زنم چرا که شاید یک روز به آنجا بازگشتم.

وی با اشاره به دوران دستگیری خود در زندان آمریکا گفت: در تمام دوران زندانی بودنم هیچ اطلاعی از فضاسازی خبری بیرون نداشتم، و وقتی آزاد شدم، فرزندانم من را مطلع کردم.
داعش نتوانست مقابل عظمت راهپیمایی اربعین بایستد

فاطمی در بخش «ایستگاه اختیاریه» سوال در پاکت را بی‌جواب گذاشت و در پایان درباره راهپیمایی اربعین حسینی اظهار کرد: رسانه‌های جهانی، راهپیمایی اربعین را بایکوت می‌کنند. برخی تنها اشاره‌ای می‌کنند و برخی حتی حرفی از این گردهمایی 20-25 میلیونی نمی‌زنند و همه این حماسه جهانی و حضور حداکثری تمام مردم جهان را اطلاع رسانی نمی‌کنند، حتی وقتی داعش هم در عراق وجود داشت نتوانست مقابل این عظمت بایستند و با شکوه برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان