تولد یک غول انرژی جدید در چین

قرار است چین برنامه‌ای را برای تشکیل گروه خط لوله نفت و گاز ملی اعلام کند که در بزرگترین تغییر و تحول دو دهه اخیر صنعت انرژی این کشور، دارایی‌های خط لوله شرکت‌های دولتی را یکپارچه می‌کند.

تولد یک غول انرژی جدید در چین

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه به رویترز گفت: کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین طرح تشکیل این گروه شامل جزئیات دارایی‌های آن را تصویب کرد و طرح مذکور اکنون منتظر تصویب نهایی از سوی شورای دولت است.

این اقدام بزرگترین تغییر و تحول بازار انرژی چین از سال 1998 است که پکن کل صنعت انرژی را سازماندهی کرده و شرکت نفت و پتروشیمی (سینوپک) و پتروچاینا را تأسیس کرد. بزرگترین تأثیر حاصل از تغییرات جدید برای پتروچاینا خواهد بود که 70 درصد از خطوط لوله نفت و 80 درصد از خطوط لوله گاز چین را تحت کنترل دارد.

گروه جدید چهارمین شرکت انرژی بزرگ دولتی چین پس از سینوپک، شرکت ملی نفت چین، (که شرکت مادر پتروچاینا است) و شرکت ملی نفت فراساحلی چین خواهد بود.

یک منبع آگاه دیگر اظهار کرد: معلوم نیست چین چه زمانی تشکیل شرکت جدید را رسماً اعلام خواهد کرد اما شرکت‌ها در حال آماده سازی مقدمات آن هستند و پتروچاینا تیم مدیریت بخش خط لوله خود را به یک دفتر جداگانه در پکن منتقل کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر