اختصاص ۵۰۰میلیون ریال وام به ایده‌های نو دانشجویی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین ارتقای شغلی و جایگاه دانش آموختگان این دانشگاه را ضروری دانست و افزود: در این راستا طرح غربالگری مدرسان این دانشگاه به اجرا در آمده است و ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه 74 درصد دانش آموختگان این دانشگاه شاغل هستند، اضافه کرد: از این میزان 25 درصد فارغ التحصیلان، کارکنان دولتی هستند که حین خدمت ادامه تحصیل دادند و بقیه با توجه مهارت خود کارآفرینی کرده اند.
مشاور عالی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رسالت مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی را بالاتر از اساتید دانشگاهی دانست و بیان کرد: مدرسان این مراکز باید علاوه بر تدریس مبانی نظری، نکات فنی حرفه ای و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اعلام اینکه پنج هزار و 100 دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مشغول تحصیل هستند، گفت: در طول 23 سال فعالیت این دانشگاه در استان تاکنون 37 هزار و 600 نفر فارغ التحصیل شده اند.
رسول صدقیانی با بیان اینکه با اجرای مصوبه شورای عالی اداری در بهمن سال گذشته از 23 مرکز علمی کاربردی استان، 9 مرکز به دلیل ماهیت دولتی نتوانستند دانشجو جذب کنند، افزود: در مهرماه و بهمن ماه سال جاری 2هزار و 800 نفر دانشجو در 14 مرکز استان جذب این دانشگاه شدند.
وی با اشاره به اهداف برنامه ششم توسعه گفت: طبق این اهداف تا پایان سال 1399 باید تعداد دانشجویان مهارتی به 30درصد کل دانشجویان برسد که این آمار در حال حاضر کمتر از 19 درصد است.
وی ادامه داد: اگر طبق برنامه ششم توسعه کشور 50 درصد دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش به سمت رشته های فنی و مهارتی هدایت شوند و تعداد دانشجویان مهارتی به رقم مورد نظر برسد، بخش اعظمی از مشکل اشتغال کشور حل می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر